سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت گلخانه‌ای در دنا به چرخه تولید پس از ۶ سال تعطیلی

گلخانه تولید گل رز شهرستان دنا با دریافت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پس از گذشت ۶ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

با حضور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های صندوق کارآفرینی امید کشور، استاندار استان و جمعی از مسئولان استان گلخانه تولید گل رز شهرستان دنا افتتاح شد.
 
سرمایه گذار گلخانه گل رز شهرستان دنا در این افتتاحیه گفت: طرح تولیدی گل رز با سرمایه گذاری بیش از ۹۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی چهار نفر در روستای کریک شهرستان دنا آغاز به کار کرد.
 
عطاالله اختری زاده افزود:این طرح با مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ نهضت احیای واحد‌های اقتصادی از سوی صندوق کارآفرینی امید، پس از ۶ سال به چرخه تولید برگشت.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین در کریک، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف کشاورزی است.
 
یدالله رحمانی افزود: از صندوق کارآفرینی امید سپاسگذارم، به دلیل اینکه ۲۱ طرح را با ۶۸ میلیارد تومان اعتبار احیاء کرده اند و هم اینکه جزو سه استان برتر در تسهیلات تبصره ۱۸ این بانک شده اند.
 
وی ادامه داد: ۳۶ هکتار گلخانه رقم خوبی برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیست، انتظار داریم با برنامه ریزی یک ساله این میزان تا ۲ برابر افزایش یابد و مشکلات تسهیلات و سرمایه در گردش را برطرف کنید.
 
رحمانی عنوان کرد: روش‌های نوین آبیاری در گلخانه‌ها به صرفه جویی ۹۰ درصدی در مصرف آب کمک می‌کند و باید از این شیوه تولید حمایت بیشتری شود.
 
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان هم گفت: این صندوق به عنوان بازوی دولت از ابتدای سال تاکنون پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده و توانستیم در تبصره هجده ۹۵ درصد اعتبار جذب کنیم و جزو استان‌های اول تا سوم کشور شدیم.
 
همت الله ناصری افزود: این صندوق به واسطه تفاهم نامه‌هایی که با جهاد کشاورزی، بنیاد برکت، بهزیستی، کمیته امداد، میراث فرهنگی دارد، تسهیلاتی به جامعه هدف پرداخت کرده است.
 
ناصری اظهار کرد: در زمینه نهضت احیاء ۲۱ واحد تولیدی کشاورزی، خدماتی و صنعتی را به چرخه تولید بازگرداندیم.
 
وی اضافه کرد: انتظار داریم شرکت‌هایی مثل نفت و گاز گچساران از محل مسئولیت‌های اجتماعی منابعی در اختیار صندوق قرار دهند تا بتوانیم تسهیلات سرمایه در گردش بیشتری را برای تولیدکنندگان درنظر بگیریم.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه ۴۵ واحد گلخانه‌ها در راستای تولید سبزی و صیفی جات و ۳۵ واحد حدود ۱۴ هکتار با کاربری گل شاخه بریدنی در استان فعال است گفت: کهگیلویه و بویراحمد در جنوب کشور از جمله قطب‌های تولید گل رز است که در یک سال حدود ۱۸ میلیون شاخه گل بریدنی تولید شده که ارزش افزوده و کیفیت بالایی دارد.
 
علی معتمدی پور افزود: مجموعه تولیدات گلخانه‌ای استان ۴ هزار و ۷۰۰ تن است، که هزار و ۴۴۰ تن از این تولیدات مربوط به شاخه‌های گل بریدنی است، مابقی حدود ۳ هزار تن نیز میزان تولیدات صیفی‌جات است.
 
وی گفت: در بخش نهال برای اولین بار تولید بلوبری را داشتیم که ارزش افزوده بالایی دارد.

معتمدی اضافه کرد: بازار مصرف گل‌های رز و بلوبری در تهران است اما امیدواریم با راه‌اندازی نمونه صادراتی این مرکز را به استان‌های دیگر متصل و ارزش افزوده خوبی را ایجاد کنیم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.