سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه خوشنویسی دل سرگشته در شهرکرد

نمایشگاه خوشنویسی دل سرگشته در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد برپا شد.

شهرام فرجی معاون سینمایی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با هفته خوشنویسی نمایشگاهی از آثار خط تعلیق و شکسته‌نستعلیق با عنوان دل سرگشته به کوشش علیرضا پیشگو از هنرمندان استان در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد برپا شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه ۴۰ تابلو خوشنویسی خط تعلیق و شکسته‌نستعلیق با قطعه‌بندی سنتی و با مضمونی از اشعار سعدی، حافظ و جامی و متونی از خواجه عبدالله انصاری به نمایش گذاشته شده است.

فرجی با بیان اینکه نمایشگاه دل سرگشته نخستین نمایشگاه انفرادی علیرضا پیشگو از هنرمندان خوشنویس استان است، اضافه کرد: این هنرمند جوان پیش از این در چندین نمایشگاه گروهی حضور داشته و عناوینی را در این زمینه کسب کرده است.

علیرضا پیشگو هنرمند خوشنویس چهارمحال و بختیاری درباره نمایش آثارش در نمایشگاه دل سرگشته گفت: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه حاصل هشت ماه فعالیت مستمر خوشنویسی است.

وی دارای درجه ممتازی در رشته خوشنویسی است.

پیشگو بیان داشت: پس از ۱۸ سال تلاش در این هنر ایرانی تصمیم گرفتم توان خود را به صورتی حرفه‌ای‌تر به کار گیرم و به زودی مجموعه‌ای از اشعار خیام را نیز ارائه خواهم کرد که از نظر کیفی در سطح مطلوب‌تری قرار دارد.

وی یادآور شد: تبدیل فعالیت‌های هنری به کاری حرفه‌ای و قابل‌ارائه در نمایشگاه‌ها و رویداد‌های هنری می‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت برای ارتقا توان و بالا بردن سطح آموخته‌ها و تجربیات، زمینه‌ای را نیز برای بهره‌مندی مخاطبان از هنر فراهم کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه خوشنویسی دل سرگشته تا ۲۳ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه شهید شهرانی مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد پذیرای بازدیدکنندگان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.