سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز فعالیت ۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد در کشور

مدیرکل مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجوز فعالیت ۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد در کشور صادر شده است.

علی پارسانیا در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از پنج هزار تشکل و سازمان مردم‌نهاد در کشور در حوزه جوانان فعال است که از این تعداد مجوز فعالیت یک‌هزار و ۳۰۰ سازمان مردم‌نهاد جوانان در کشور در سه سال اخیر صادر شده است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پیشرو در راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه جوانان است که در سالجاری ۱۸ مجوز جدید صادر شده که این آمار نسبت به برنامه پیش‌بینی شده برای استان ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گفته پارسانیا، برای اینکه جوان‌ها نقش خودشان را بهتر ایفا کنند و فعالیت سمن‌های جوانان تسهیل فرایند داشته باشند برنامه توانمندسازی، حمایت از طرح و ایده آنها و دوره‌های آموزشی برای اعضای این سمن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: برای حمایت بیشتر از این تشکل‌ها و سمن‌ها به خصوص در حوزه اشتغال و طرح‌های خلاقانه برگزاری دوره‌های توانمندسازی جوانان، ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی، مهارت‌های مرتبط با مباحث هویتی و مهارت‌های مرتبط با مسایل سیاسی و اجتماعی در اولویت قرار دارد.

به گفته پارسانیا، برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از طرح‌های و ایده‌های اعضای این تشکل‌ها به خصوص سمن‌های که در سال‌جاری مجوز دریافت کردند، در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار در کشور بیش از ۲۰۰ هزار تشکل مردم‌نهاد در کشور فعال است که از این تعداد پنج هزار تشکل مردم‌نهاد در حوزه جوانان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.