احمد اصانلو رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سه سال قبل در همین ایام و در حالی که وضعیت بازار مساعد نبود و بیش از ۵۰ درصد از شعب فاقد رئیس شعبه بودند به تعزیرات حکومتی آمدم.
وی ادامه داد: استخدام و جذب نیرو مشکلاتی بود که وجود داشت همچنین جایگاه و اختیارات و مجازاتهایی که بازدارنده نبود؛ در این راستا هشت راهبرد تعریف و در قالب برنامه عملیاتی در صف و ستاد پیگیری شد.
اصانلو اظهار کرد: نقش تعزیرات در تنظیمگری بازار به نحوی بود که اساسا توجه چندانی به سازمان تعزیرات حکومتی نداشتند و در این زمینه اصلاح آییننامه سازمان و اصلاح قانون پیگیری شد و در کوتاه مدت هم از ظرفیت مصوبه سران قوا استفاده شد.
رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی به حضور موثر و مستمر تعزیرات در بازار اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: در سه سال اخیر گشتهای مشترک پررنگتر برگزار شد.
وی تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان تعزیرات حکومتی را راهبرد دیگر تعزیرات در سه سال اخیر برشمرد و گفت: سامانههای ۱۲۴ وزارت صمت و سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی مشکلاتی داشت که در این راستا مشکلات سامانهها برطرف شد و اکنون سامانه ۱۳۵ تعزیرات آماده دریافت شکایات مردمی به صورت رایگان است.
اصانلو اضافه کرد: ساماندهی و جذب نیروی انسانی در سازمان تعزیرات حکومتی به منظور افزایش سرمایه انسانی و حل مشکلات اساسی و جدی انجام شد به طوری که اکنون مجوز جذب و استخدام ۴۰۰ نیرو در تعزیرات از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شده است و منتظر انتشار آگهی هستیم.
وی ادامه داد: پست سازمانی مدیران شعب تعزیرات در سازمان امور اداری و استخدامی به عنوان یک پست تخصصی تعریف شده است.
اصانلو ادامه داد: تکریم همکاران و تقویت امور رفاهی همچنین آموزش و ارتقای توانمندی همکاران از دیگر راهبردهای تعزیرات در سه سال اخیر بود همچنین هوشمندسازی و ارتقای سامانههای سازمان تعزیرات حکومتی را پیگیری کردیم و اکنون از جمله نهادهای برتر در جشنواره شهید رجایی هستیم.
وی اضافه کرد: ساماندهی شعب سازمان تعزیرات حکومتی راهبرد دیگری بود که اجرای تمامی این موارد در طول سه سال اخیر، اثرات مثبتی در پی داشته است.
رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: در سه سال قبل حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان و در سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان وصولی در زمینه اجرای احکام داشتیم همچنین در این سه سال نزدیک به ۲ میلیون پرونده رسیدگی شده است.