سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسنامه دار شدن اتباع خارجی فعال در عرصه اقتصاد

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران خواست تا اتباع خارجی فعال در عرصه اقتصادی شناسنامه‌دار شوند.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران از مسئولان کشوری خواست تا اتباع خارجی فعال در عرصه اقتصادی به ویژه در بازارهای بزرگ پایتخت، شناسنامه‌دار شوند.

وحیدرضا انارکی افزود: در سنوات گذشته حضور اتباع خارجی در هسته مرکزی شهر و در منطقه ۱۲ رشد بسیار بالایی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز مهم اقتصادی سیاسی و امنیتی پایتخت در هسته مرکزی شهر واقع شده و قلب اقتصادی پایتخت یعنی بازار در این منطقه شهری قرار دارد، از این‌رو از مسئولان ذیربط درخواست می‌شود تا نگاه ویژه‌ای به موضوع ساماندهی اتباع خارجی در این منطقه شهری داشته باشند.

انارکی در پاسخ به این سوال که آیا آمار رسمی در زمینه اسکان اتباع خارجی در این منطقه شهری وجود دارد، اظهار کرد: آمار دقیقی در دست نیست اما حضور اتباع ساکن در برخی محلات هسته مرکزی شهر قابل توجه است. 

آمار دقیقی از تعداد اتباع خارجی مقیم در ایران وجود ندارد اما تعداد بسیار زیادی از اتباع خارجی به طور غیرقانونی و بدون داشتن مجوز اقامت وارد کشور شده و بدون توجه به ضوابط جمهوری اسلامی مقیم ایران شده و در این کشور به فعالیت‌های اقتصادی مشغول هستند.

برخی آمارهای موجود از مرکز آمار ایران حاکی از آن است که بیش از ۹۷ درصد مهاجران رسمی در مهاجرت به ایران در سال ۱۴۰۲ مربوط به مهاجران افغانستانی است. اتباع خارجی افغانستانی‌ مقیم ایران با تابعیت افغانستان وارد بازار کار ایران شده‌اند و سهم بالایی نیز تا چند سال آینده به جمعیت موجود در بازار کار اضافه می‌کنند و این موضوع می‌تواند بر بازار کار و اشتغال کشور تاثیری جدی داشته باشد.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد در سال جاری تلاش‌های زیادی برای طرد اتباع خارجی همچون مردم افغانستان که بدون مجوز وارد ایران شده‌اند از سوی مسئولان اجرایی کشور در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.