سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین ۴۰ درصد نیاز کشور به نخ پلی استر

چهارمین واحد تولیدی پلی استر برای تکمیل زنجیره نخ ونساجی چهارمحال وبختیاری تکمیل شد.

رئیس اداره صنایع غیر فلزی چهارمحال وبختیاری گفت: چهارمین واحد صنعتی تولید نخ پلی استر تکسچر و نخ فیلامنتی پلی استر نیمه آرایش یافته با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد چرخه تولید و بازار شد.

مهدی عباسپور افزود: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن نخ در منطقه سفید دشت فعال و محصولات خود را وارد بازار مصرف کرده است.

وی افزود: هم اکنون با تکمیل این واحدصنعتی سالانه ۷۰ هزار تن نخ پلی استر از چهارمحال و بختیاری وارد بازار مصرف می‌شود که معادل ۴۰ درصد مصرف کشور است.

وی گفت: با تکمیل چهارمین واحد صنعتی تولید نخ در چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر فراهم شده است.

عباس‌پور به صادراتی بودن نخ‌های پلی‌استری تولیدی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: تولید الیاف پلی‌استر در تمامی فصل‌های سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن روند افزایشی داشته است.

وی یادآور شد: نخ‌های پلی‌استری از مواد اولیه صنعت نساجی است که به‌علت ویژگی‌هایی مانند نداشتن پُرزدهی، استحکام زیاد و درخشندگی در تولید محصولاتی مانند پتو، فرش، موکت، لباس، پارچه روتختی و پرده کاربرد دارد.

رئیس اداره صنایع غیر فلزی صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: الیاف پلی‌استر در دسته الیاف مصنوعی قرار دارد و نخ تهیه شده از آن به‌عنوان یک محصول اصلی در گروه پلی‌استر، ۴۰ درصد از تولید جهانی پلی‌استر را تشکیل می‌دهد واین نخ در صنعت نساجی کاربرد بسیاری دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.