سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم افتتاح شد

آیین افتتاحیه یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم در نگارخانه فرهنگ برگزار شد.

مراسم افتتاحیه یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم با حضور دکتر عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همراه با تنی چند از اساتید هنر‌های تجسمی و هنرمندان استانی در نگارخانه فرهنگ برگزار شد.

 وحید سلیمانی در گفتگو با خبرنگاران درباره این دوسالانه گفت: در این دوسالانه، ۷۵ هنرمند ۱۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال کردند و طی داوری اولیه که انجام شد، تعداد ۷۴ اثر از ۶۵ هنرمند در دو بخش رقابتی و غیررقابتی انتخاب شدند.

دبیر یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم افزود: موضوعات در سه بخش تذهیب، گل‌و‌مرغ و مینیاتور است که هنرمندان در این سه بخش اثر فرستادند.

وی ادامه داد: در بخش رقابتی و غیررقابتی، اساتید در بخش غیررقابتی و نسل جدید نگارگر‌ها در بخش رقابتی در این دوسالانه شرکت کردند. 

سلیمانی درباره نقطه قوت این دوسالانه بیان کرد: ما کار‌های خوبی از هنرمندان در این سری می‌بینیم و با آثار قوی از جهت اجرا و تکنیک روبرو هستیم.

وی درباره مکان نمایش آثار این دوسالانه گفت: بخشی از این آثار در نگارخانه فرهنگ واقع در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، بین کوچه ۱۰ و ۱۲، پلاک ۱۰۰ و نیز بخشی دیگر در گالری سرو واقع در میدان دستغیب، مجموعه سرو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سلیمانی ابراز کرد: اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۳ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار فرهنگ و هنر واقع در انتهای بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، جنب میدان نواب صفوی برگزار می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: شورای سیاست‌گذاری یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم شامل وحید سلیمانی، محمدمحسن مقدادی، اسدالله فقیهی و زهرا ارشادی و همچنین هیئت داوران شامل روح‌الله فاضلی، هادی فقیهی زینب سامعی هستند.

این نمایشگاه به همت انجمن هنر‌های تجسمی استان قم و با همکاری قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار گردیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.