سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش ستاد ترامپ به اظهارات مارک میلی:

اگر بر کار خود تمرکز می‌کرد، رسوایی افغانستان هرگز اتفاق نمی‌افتاد

پس از انتشار اظهارات منفی میلی درباره ترامپ، ستاد نامزد جمهوری‌خواه او را از کار افتاده‌ای خواند که کار خود را درست انجام نمی‌دهد. 

پس از اینکه «مارک میلی» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا، ترامپ را یک «فاشیست تمام‌عیار» توصیف کرد، «استیون چونگ» رئیس ستاد ترامپ به این اظهارات واکنش نشان داد و به شدت از آن انتقاد کرد. 

به گزارش نیوزویک، اظهارات «میلی» در کتاب «باب وودوارد» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی ذکر شده و قرار است به زودی در آمریکا منتشر شود. در این کتاب گفته شده که دونالد ترامپ در صورت بازگشت به کاخ سفید قصد دارد از منتقدانش انتقام بگیرد.

رئیس ستاد ترامپ در پاسخ به این اظهارات، مارک میلی را یک «فرد از کار افتاده» و «وودوارد» را یک «داستان‌سرای ناموفق» خواند. او گفت: «مارک میلی از کار افتاده آشکارا از سندروم آشفتگی ترامپ رنج می‌برد و جای تعجب نیست که با داستان‌سرای ناموفقی مثل باب وودوارد برای پخش دروغ و اخبار جعلی دوست می‌شود. اگر میلی این همه تلاش را صرف انجام کار‌های خودش می‌کرد شاید رسوایی افغانستان هرگز اتفاق نمی‌افتاد». 

این اظهارات به تخلیه نابسامان نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۱ اشاره می‌کند. طی فرآیند تخلیه، همزمان با یک انفجار در فرودگاه کابل که گروه تروریستی داعش بعدا مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ۱۷۰ شهروند افغانستان و ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند. 

بر اساس مستندات کتاب وودوارد، از آن جا که رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان فرمانده کل قوا بر افسران بازنشسته نیز قدرت دارد میلی به شدت نگران بازگشت ترامپ است. وودوارد در بخشی از کتاب خود نوشته است: «میلی که اغلب علیه ترامپ صحبت می‌کند، بی وقفه تهدید به مرگ می‌شود. وی برای مقابله با این تهدیدات با هزینه شخصی شیشه‌های ضد گلوله و پرده‌های ضد انفجار در خانه‌اش نصب کرده است».

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.