سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد شبکه قابل توسعه قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فارس

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: با کمک ظرفیت‌های استان از حوزه هنر و ادبیات تا حوزه علم و پژوهش و نیز ظرفیت وسیع نیرو‌های انسانی و ظرفیت قرآنی می‌توانیم یک شبکه قابل توسعه برای سطح ملی ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع در یکصد و چهل و ششمین جلسه مستمر و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: استان فارس یک خطه حاصل‌خیز و واجد حوزه‌های مختلف علمی است.

او ادامه داد: فارس در حوزه قرآن استعداد‌های ویژه و ظرفیت‌های شگرفی از مفسرین و عالمان گرفته تا ظرفیت‌های وسیع نیرو‌های انسانی، حافظین قرآن، کاتبان قرآنی دارد و در حوزه معماری اسلامی می‌تواند منشأ تأثیرگذاری ملی قرار بگیرد.

قانع ادامه داد: آن‌چه به عنوان چشم‌انداز شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان و شهرستان ابلاغ شده است، تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان و شهرستان است که در ۳ محور، وظیفه جدی دارد، محور اول ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان، محور دوم فرهنگ‌سازی قرآنی در سطح استان و مسئله سوم پیگیری و نظارت مصوبات شورای توسعه قرآنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه اعضای شورا با یک کمیته ۲۰ نفره به ریاست نماینده ولی فقیه در فارس، به نائب رئیسی استاندار و به دبیری اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس فعالیت می‌کند، گفت: جلسات این شورا هر یک ماه یک بار تشکیل شده و مصوبات آن لازم‌الاجرا است. همچنین کارگروه‌های تخصصی پنجگانه ذیل این شورا پیش‌بینی شده است که در حوزه گسترش فعالیت‌های قرآنی، زیرساخت‌ها، نرم‌افزارها، کنشگران و نرم‌افزار‌های قرآنی فعالیت دارد تا ان‌شاءالله بتوانیم رشد قابل توجهی داشته باشیم.

او افزود: کارگروه توسعه آموزش عمومی قرآن، کارگروه توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن، کارگروه توسعه فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی قرآن، کارگروه توسعه حفظ عمومی قرآن و همچنین کارگروه توسعه ترویجی تدبر در قرآن که هر کدام از این ساحت‌ها استعداد‌ها و ظرفیت‌های استان است که با همت دستگاه‌ها می‌توانیم یک الگوی راهبرانه در سطح ملی برای سایر استان‌ها رقم بزنیم.

قانع تصریح کرد: با کمک ظرفیت‌های استان فارس از حوزه هنر و ادبیات تا حوزه علم و پژوهش و نیز ظرفیت وسیع نیرو‌های انسانی و ظرفیت قرآنی می‌توانیم یک شبکه قابل توسعه برای سطح ملی ایجاد کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.