سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید استاندار لرستان بر ضرورت بیان فرصت‌های اقتصاد کشاورزی استان

استاندار لرستان گفت:دقت در آمارگیری کشاورزی برای تدوین طرح‌های کلان اقتصاد کشاورزی استان ضروری است.

استاندار لرستان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت:دقت در آمارگیری کشاورزی برای تدوین طرح‌های کلان اقتصادکشاورزی استان بسیار اهمیت دارد.

 ابوطالب شفقت با بیان اینکه در آمارگیری کشاورزی علاوه بر دقت در آمار، باید ظرفیت‌های مغفول شده این حوزه نیز به خوبی تشریح و تبیین شوند، افزود:همه باید کمک کنند که قابل توجیه‌ترین آمار در حوزه‌ی کشاورزی آماده شود که بتواند فرصت‌های اقتصاد کشاورزی استان را بیان کند.

استاندار لرستان گفت: فاصله‌های موجود بین زیرساخت‌ها با فرصت‌ها در اقتصادکشاورزی باید در این آمارگیری به بهترین شکل تشریح شوند که بهره وری کشاورزی را به عنوان مقوله مهم در آینده‌ی استان بالا ببرد.

شفقت در مورد سایر دستور کار‌های جلسه‌ی شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از موارد مطرح شده در شورای برنامه ریزی بود که بر اساس آن مدیران مؤظف شدند برای جذب اعتبارات ملی علاوه بر اعتبارات استانی در حوزه‌ی دستگاه تحت مدیریت خود برنامه ریزی کنند

استاندار لرستان با اشاره به تلاش مدیران برای اختصاص طرح‌های به نام دستگاه تحت مدیریت خود در اعتبارات ملی سال آینده افزود:خوشبختانه همه‌ی بودجه‌ی سال مالی ۱۴۰۲ پیگیری مدیران تا پایان شهریور گذشته جذب شده است.

شفقت به برخی از دستور کار‌های عمرانی در جلسه‌ی شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشاره کرد و گفت:اجرای طرح جامع شهر چغابل به عنوان مرکز شهرستان رومشکان در این جلسه مصوب شد.

وی افزود:با توجه رو به افزایش بودن جمعیت روستا‌ها چند طرح الحاقی گسترش روستا‌ها نیز در این جلسه مصوب شد.

 حسن پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان هم سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان دومین طرح آماری بزرگ کشور و مهمترین فعالیت آماری بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت:طرح سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه خواهد داشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.