سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان از استان‌های پیشگام اجرای فیبرنوری

مدیرکل شرکت ارتباطات مبین نت کردستان گفت:کردستان جز اولین استان های پیشگام در اجرای پروژه فیبرنوری است.

علیرضا صیدی در جلسه عقد قرارداد اجرای فاز دوم پروژه فیبرنوری در شهرستان‌های مریوان، کامیاران و سروآباد، اظهار کرد : طراحی فاز دوم این پروژه در شهرستانهای مریوان و کامیاران بصورت پوشش ۱۰۰متری انجام شده است که با طراحی مجموعه مبین نت در هر کوچه چندFAT وجود دارد که به محض افتتاح پروژه امکان دریافت فیبرهای نوری داخل منازل به راحتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه در تلاش است حداکثر تا آذر ماه سال جاری پروژه فیبر نوری (FTTH) به افتتاح برسد ، افزود : با پیوستن شهرستان‌های مریوان ، کامیاران و سروآباد به این پروژه حدود ۷۰ درصد از خانوارهای استان تحت پوشش پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار خواهند بود.

مدیر کل شرکت مبین نت کردستان گفت : برای تحت پوشش قرار دادن۴۴هزار خانوار مریوانی به زیرمجموعه پروژه فیبرنوری ، نیازمند ۷۵ کیلومتر حفاری هستیم که برای انجام این‌کار ۱۵۰ میلیاد تومان سرمایه‌گذاری لازم است.

صیدی میزان حفاری لازم برای شهرستانهای کامیاران و سروآباد را به ترتیب ۳۵ و هفت کیلومتر عنوان کرد و افزود: برای تحت پوشش قرار دادن ۱۸ هزار خانوار کامیارانی و ۲هزار و۴۰۰ خانوار سروآبادی به پروژه فیبر نوریFTTH ، جمعا به ۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی عنوان کرد : در سطح شهر سنندج ۲۵۰ کیلومتر حفاری برای اتمام این پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است.

صیدی یادآور شد: از اجرای این پروژه تاکنون ۱۴۱ کیلومتر حفاری انجام شده است.

مدیرکل شرکت ارتباطات مبین نت کردستان اظهار کرد: از مشکلات موجود فیبرنوری در سطح شهر سنندج پوشش ۳۰۰متری در حفاری‌ها است که بعد از افتتاح پروژه، اپراتور باید به مردم سرویس خدماتی ارائه دهد که در گذشته این امکان وجود نداشت و نیازمند حفاری مجدد بود ، اما امروزه با طراحی مجموعه مبین نت این امکان فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان  هم در این جلسه، گفت : قرارداد اجرایی پروژه فیبرنوری در شهرستانهای سنندج و سقز انجام شده‌است و در تلاش هستیم تا طی توافقات انجام شده با شهرداری های مریوان ، کامیاران و سروآباد این سه شهرستان نیز با طراحی مجموعه مبین نت ، از این پروژه بهره‌مند شوند.

آرام حیدری افزود: برای انجام هرچه سریعتر این پروژه نیاز است نهاد های شهرداری و ارگان های نیروی انتظامی و راهور استان همکاری کنند تا حداکثر در آذرماه سال جاری این پروژه افتتاح شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.