سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صمت در مراسم معارفه دو مدیر جدید وزارتخانه تاکید کرد:

در صنعت و اقتصاد فرصت سعی و خطا نداریم

سید محمد اتابک اعلام کرد که امروز در زمینه صنعت و اقتصاد و شاید همه زمینه‌ها فرصت سعی و خطا نداریم.

وزیر صمت در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های این وزارتخانه، اعلام کرد که امروز در زمینه صنعت و اقتصاد و شاید همه زمینه‌ها، فرصت سعی و خطا نداریم.

«سید محمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم معارفه «رضا انصاری» مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «یونس الستی» معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های این وزارتخانه، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)، در خصوص بحث معاونت منابع و منابع انسانی، با اشاره به اینکه اعتقاد من در ساختار سازمانی، اعتقاد کلاسیکی است، اظهار کرد: شرکت‌های خارجی مانند سازمان‌های داخلی ما عمل نمی‌کنند. آنها به‌ جای اینکه ابتدا از میزان سود و زیان خود با سهامداران سخن بگویند، توانایی‌ها و ظرفیت‌های تشکیلاتی و منابع انسانی خود را تشریح می‌کنند، زیرا در نهایت منابع انسانی، نقاط قوت این شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به حساب می‌آید.

وی، افزود: در وزارت صمت، به این جمع‌بندی رسیده ام که نگاه‌مان را باید به دارایی‌های داخل وزارتخانه معطوف کرده و از دارایی‌هایی که نظام برای آنها هزینه داده است، بهره‌مند شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای انتخاب «یونس الستی» به‌عنوان معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارتخانه، رزومه ۴ گزینه را بررسی کرده است، تاکید کرد: امروز در زمینه صنعت و اقتصاد و شاید همه زمینه‌ها، فرصت سعی و خطا نداریم، زیرا اقدامات ایجادی، نیاز به کسانی دارد که هم ساختار و هم کار را می‌شناسند که اگر این دو موضوع را بشناسند، می‌توانند در این شرایط، سازمان را به سرمنزل برسانند.

وی با اشاره به اینکه در معاونت توسعه مدیریت منابع، نیاز به متعادل‌سازی است یعنی جانب انصاف رعایت شود، یادآور شد: یکی از اهداف‌مان در این زمینه، متعادل‌سازی در مورد همکاران درون سازمان است که با حمایت کامل بنده روبرو خواهد بود.

اتابک اضافه کرد: در این زمینه دنبال آن هستم که ابتدا از نیرو‌های انسانی بدنه وزارتخانه بهره ببریم و اگر نیروی مدنظر نبود، از خارج از سازمان نیرو‌های دارای اهلیت جذب و استفاده شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای انتخاب مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رزومه ۵ نفر را بررسی کرده و حتی سه مرتبه با آقای «رضا انصاری» مذاکره کرده است، خاطرنشان کرد: ماموریت آقای انصاری ایجاد زنجیره ارزش در شهرک‌های صنعتی است.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در شهرک‌ها شرایطی ایجاد شده که قابلیت جذب منابع انسانی را ندارد، تصریح کرد: تشکیلات ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی، یا تبدیل به زمین فروشی شده و یا تبدیل به رشته فعالیت‌هایی شده که در موقع شروع مشخص بود که نتیجه ندارد. در مجموع آمدیم اشتغال‌زایی ایجاد کنیم، مستمری‌بگیر ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این مشکلات در دوره مقیمی برطرف و ادامه آن باید در دوره آقای انصاری شکل بگیرد، ادامه داد: اگر از هر چیزی بیش از حد خودش ایجاد کنیم، گرفتار می‌شویم. در این زمینه باید تعداد شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی خود را با سایر شرکت‌های صنعتی مقایسه کنیم. در مجموع باید متقاضیان تفکیک شوند که متقاضی زمین هستنند یا صنعت.

اتابک در پایان برای آقایان انصاری و الستی آرزوی موفقیت کرد و گفت: مدیران جدید وزارتخانه می‌بایست سازمان زیرمجموعه‌شان را با شاخص‌های تعریف شده، جلو ببرند و در این مسیر به سمتی حرکت کرده که این شاخص‌ها، برای کشور سبب خیر و برکت شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.