سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نروژ رژیم اسرائیل را به دلیل نقض قوانین جنگ محکوم کرد

وزیر امور خارجه نروژ طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این جنگ را «وحشیانه» خواند و خواستار توقف نقض قوانین جنگ از سوی این رژیم شد.

اسپن بارت ایدی در بیانیه‌ای گفت: «جنگ وحشیانه اسرائیل در غزه شامل حملات بی رویه و نامتناسب و همچنین اقداماتی است که مردم را از دریافت کمک‌های بشردوستانه باز می‌دارد.»

وی افزود که مقامات رژیم اسرائیل از ارسال غذا و کمک‌های ضروری به دست مردم فلسطین و نیز از دسترسی به غذا و کمک‌های اضطراری ضروری جلوگیری می‌کنند.

این مقام نروژی به گزارش سازمان ملل اشاره کرد که این نهاد تاکید داشت «بدون دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و ارسال مواد غذایی مردم فلسطین تا چند ماه دیگر دچار قحطی کامل خواهند شد.»

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: غیرنظامیان، بیماران و مجروحان باید از حمایت، غذا و کمک‌های پزشکی ضروری برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه آتش بس، آزادی اسرای صهیونیست نزد حماس و کمک‌های اضطراری کافی برای مردم غزه اولین گام مهم است، گفت: آتش بس به تنهایی راه حل نیست و برای ثبات و امنیت پایدار نیاز به ایجاد و برقراری راه‌حل دوکشوری و احترام به قوانین بین المللی است.

ایدی گفت: «من از همه طرف‌ها می‌خواهم که تنش‌زدایی انجام دهند و دیپلماسی و مذاکره را جایگزین جنگ کنند.»

پس از گذشت حدود یک سال از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در طول این مدت ۴۲ هزار و ۱۷۵ فلسطینی در این منطقه که بیشتر آنها زن و کودک هستند، به شهادت رسیدند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش ۹۸ هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را نیز آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

برچسب ها: نروژ ، اسرائیل ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.