سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه علم و فناوری اقتدار کشور را فراهم می کند

معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور گفت: اقتدار کشور با حمایت و توجه به علم و فناوری مهیا می شود.

حسین افشین  در دیدار با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: خیزش در حوزه علم و فناوری به ویژه در بخش تولید باید رقم بخورد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه کشور روی پاشنه علم و فناوری می چرخد، گفت: اقتدار کشور با علم و فناوری و بر پایه سیستم‌های رایانشی استوار است.

افشین با اشاره به استعدادهای نهفته در شمال کشور بیان کرد: استان‌های شمالی خاستگاه افراد نخبه و توانمند علمی در بخش‌های مختلف است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت نخبگان دانشگاهی و اهالی علم و دانش افزود: توجه به جامعه نخبگانی مسیر توسعه و پیشرفت را نزدیک تر می‌کند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه سفرهای استانی نتایج محور و در قالب برنامه ریزی است، گفت: دنبال خروجی از بازدیدهای میدانی و سفرهای استانی در حوزه دانش بنیان هستیم.

افشین از فعال سازی خانه‌های خلاق در گیلان خبر داد و اضافه کرد: خانه‌های خلاق در حوزه هنرهای دستی در سامانه پارک علم و فناوری گیلان ثبت و فعال می‌شود.

 


ضرورت توجه به نیازها و اولویت های تولید در گیلان 

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، گفت: تولید کنندگان اولویت تولید در استان را رصد کنند.

 آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان  در این دیدار با بیان اینکه کشور ما همواره مهد تمدن بوده و این جایگاه باید احیا و به قطب علم و فناوری تبدیل شود؛ گفت:  ایران طی ۵۷ سال حکومت پدر و پسر پهلوی در زمینه علمی غارت شد اما ما توانستیم طی ۴۵ سال با توجه به همه مشکلات رشد خوبی در رشته های مختلف علمی داشته باشیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان ما باید به باور ما می‌توانیم برسند؛ خاطرنشان کرد:  ما برای جهش علمی به یک میانبر نیاز داریم و در این راستا باید اولویت‌های دانش را در رشته‌های گوناگون در نظر بگیریم که اولویت ما در تولید، کدام رشته علمی باشد.
آیت الله فلاحتی، با تاکید بر اینکه باید از استعداد و ظرفیت جوانان خود در راستای رفع نیازهای صنعت بهره بگیریم؛ اظهار کرد: غربی‌ها همواره در تلاش برای عقب نگه داشتن ما از عرصه پیشرفت‌های علمی بوده‌اند و امروز جوانان ما این موضوع را درک کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر رصد اولویت در تولید توسط تولیدکنندگان، گفت: تولید کنندگان اولویت تولید در استان را رصد کنند را وقتی کشورمان در صنعت دفاعی چنین پیشرفت‌های خوبی داشته است باید در زمینه‌های دیگر تولید نیز در تراز ملت ایران عمل کند.
وی با تاکید بر اینکه تولید خودرو در کشور در تراز ملت ایران نیست؛ خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش مهمی در رصد اولویت‌های تولید در کشور دارد و باید این نقش را به خوبی ایفا کند.
آیت الله فلاحتی، همچنین بر حمایت حاکمیت از جوانان مشغول در پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان تاکید کرد و گفت: نخبگان و ایده پردازان در مراکز دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید به حوزه‌های مختلف تولید در کشور ورود کنند و از طرف دولت نیز حمایت شوند.
وی با اشاره به استعداد‌های جوانان گیلانی در زمینه‌های مختلف علمی ادامه داد: جوانان با استعداد گیلانی در زمینه ساخت توربوجت در استان تولیدات چشمگیری طراحی و تولید کرده‌اند. 
امام جمعه رشت، در خاتمه مجددا بر رصد اولویت‌های تولید، تقویت و حمایت از جوانان فعال و پژوهشگر و همچنین بر حمایت‌های دولت از مراکز دانش بنیان و پارک‌های فناوری تاکید ویژه نمود.

برچسب ها: نخبگان ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.