سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

پويش جهاد علمی بايد مدارس را به سمت نصیب برابر آموزشی سوق دهد

کاظمی با تأکید بر اینکه در کنار محرومیت‌زدایی باید به سمت نصیب برابر آموزشی حرکت کنیم، گفت: توانمندسازی افراد سبب تحقق باقی اضلاع عدالت خواهد شد.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در چهارمین همایش افتتاحیه پویش جهاد علمی دبیرستان البرز که صبح امروز در محل این دبیرستان برگزار شد، گفت: دبیرستان البرز محل آموزش انسانهای فرهیخته و دانشمندان بزرگی بوده که برای کشور عزیزمان خدماتی ارزندهای انجام دادهاند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مهمترین مأموریت پیامبران الهی، برقراری عدالت و بسط آن بوده است. بنابراین همه ما مکلفیم که نگاه و تفکر عادلانه بر اندیشه، گفتار و رفتارمان حاکم باشد.

وی با تأکید بر اینکه در ۴۴ سالی که از عمر جمهوری اسلامی می‌گذارد، خدمات ارزنده بسیاری در حوزه بسط عدالت آموزشی انجام شده است، گفت: در کنار توسعه و بسط عدالت در حوزههای سخت افزاری باید به دنبال بسط عدالت آموزشی در حوزه نرم افزاری هم باشیم.

وی با تأکید بر اینکه  در چنین رویکردهایی باید به حوزه کیفیت بخشی، نصیب برابرآموزشی و ... توجه بیشتری کرد و گامهای مؤثرتری برداشت، گفت: برای دستيابی به موفقیت، بايد در مسیر عدالت حرکت کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه در مسیر دستیابی به عدالت، بهترین مسیر توسعه و بسط عدالت آموزشی است، گفت: توانمندسازی افراد سبب تحقق باقی اضلاع عدالت خواهد شد؛ زیرا رشد اجتماعی افراد سبب رشد همه جانبه یک جامعه میشود.

وی با اشاره به فرمایش رهبری درخصوص نصیب برابر آموزشی که یکی از مؤلفههای عدالت آموزشی است، گفت: همه ما مکلفیم برنامههای نظام تعلیم و تربیت را درجهت بسط عدالت آموزشی و توسعه سخت افزاری به سمت نصیب برابر آموزشی حرکت دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این اقدام دبیرستان البرز یک تجربه زیستی ارزشمند است، بیان کرد: این اقدام بسیار مؤثر و اثربخش خواهد بود و تجربهای ممتاز، با ارزش و انقلابی محسوب می‌شود.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در جلسه گفت: قدر این فرصت طلایی را بدانید و به نحو احسن ازآن استفاده کنید.

کاظمی افزود: امروز در چهارمین دوره این حرکت جهادی کارهای بسیار ارزشمندی انجام شده است اما هنوز فاصله زیادی با مطلوبیت موردانتظار ما وجود دارد.

وی ادامه داد: این اقدام جهادی باید الگوی قابل تسری تبديل شود و البته نگاه ما نباید به این مباحث، صرفاً آموزشی باشد بلکه نگاه تربیتی و مهارتی را هم باید بر آن حاکم کنیم .

وزیر آموز ش و پرورش؛ تحقق این رویکردها را نیازمند همافزایی نهاد خانواده، دانش آموز، مدیران و معلمان و مسؤلان دانست و گفت: برای آن كه بتوانیم جغرافیای این اقدام را گسترش دهیم، نیازمند شبکه هدایتی، نظارتی و حمایتی هستیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با کمک کارشناسان امر، تمام موانع را بررسی کرده و راهکارهای منطقی و اثرگذار جهت رشد و توسعه این شبکه ارائه دهد .

کاظمی تأکید کرد که برا ی چنین اقدام گستردهای باید به صورت نقطهای و عملیاتی حرکت کرده ونقشه راه داشته باشیم تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

او خطاب به دانش آموزان حاضر در این همایش گفت: ما می‌‌توانیم با تلاش و کوشش مضاعف با پشتکار و جدیت، برنامه ریزی؛ جای همه نداشتههایمان را پر کنیم. بسیاری از اندیشمندان و بزرگان که به سطوح بالایی از خدمت و علم رسیدهاند از فرصتها استفاده کردهاند.

وی تأکید کرد: امکانات شتاب دهنده هستند اما آنچه که بیشتر حایز اهمیت است کوشش و تلاش و استفاده به موقع از فرصتها خواهد بود .

وزیر آموزش و پرورش در پایان، دقایقی را پای کلاس درس معلم فیزیک که برای دانش آموزان حاضر در جلسه تدریس می‌کرد، نشست و در نهایت از زحمات معلم جهادی تشکر و  قدردانی کرد.

برچسب ها: جهاد علمی ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.