سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

سامانه گرمسیری در استان ایلام بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

استاندار ایلام از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ابرپروژه سامانه گرمسیری در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از به واسطه تکمیل این پروژه آبی می‌شود.

حسن بهرام‌نیا روز شنبه در بازدید از پروژه سامانه گرمسیری در شهرستان مهران اظهار کرد: از ۱۸ هزار هکتار تحت پوشش این سامانه، نزدیک به ۱۲ هزار هکتار از اراضی مربوط به شهرستان مرزی مهران، بیش از یکهزار هکتار مربوط به شهرستان چوار و ایلام و پنج هزار هکتار مربوط به حوزه جنوب استان است.

وی با قدردانی از پیمانکار و کارفرمای این ابر پروژه، تصریح کرد: پیشرفت کنونی پروژه ۹۰.۳ درصد است که بر اساس پیش‌بینی‌های بیان شده توسط کارفرما نزدیک به ۶ هزار هکتار از زمین های دشت مهران تا پایان آبان ماه سال جاری از طریق خط انتقال سد کنجانچم مشروب خواهد شد.

استاندار ایلام بیان کرد: تا پایان سال جاری تمام منطقه شمال استان که شامل ۱۳ هزار هکتار است زیر کشت رفته و مابقی هم که نزدیک به پنج هزار هکتار مربوط به حوزه جنوبی استان است سال آینده زیر کشت قرار خواهد گرفت.

بهرام‌نیا یادآور شد: برای ابر پروژه سامانه گرمسیری ۲ سد، ۳۵ تونل، ۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری و ۵۰ کیلومتر کانال و باکس احداث شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.