سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه رایگان بیش از ۴ هزار مادران روستایی در استان قزوین

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: در استان ۴ هزار و ۲۰۰ مادر غیر شاغل روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر بیمه رایگان شدند.

صادقی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین در گفتگوی حضوری با برنامه روی خط باشید از بیمه رایگان ۴ هزار و ۲۰۰ مادر غیر شاغل روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر در استان خبر داد و گفت: این مادران در راستای حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت اجرا شده است.

وی اضافه کرد: مادرانی که فرزند سوم آنها متولد یکم فروردین سال ۹۶ به بعد هستند مشمول این طرح شده اند.

صادقی با اشاره به اینکه صندوق بیمه‌ای روستاییان و عشایر از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: شرط بازنشستگی در صندوق روستاییان و عشایر داشتن حداقل سن ۶۵ سال و ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه است.

وی اضافه کرد: فرد حائز این شرایط، با ۱۵ سال سابقه اگر متقاضی بازنشستگی شد ۵ سال سنوات ارفاقی به او تعلق میگیرد و این فرد می‌تواند با ۲۰ سال سابقه و حقوق ۲۰ روز بازنشسته شود.

 به گفته صادقی، افرادی که ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند و ساکن مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند، می‌توانند از امکانات صندوق استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین اضافه کرد: برای دسترسی آسان جامعه هدف به صندوق حدود ۲۳ کارگزاری ایجاد شده است.

صادقی افزود: همچنین تیم‌های سیار در قالب میز خدمت خدمات ارایه می‌کنند که به مناسبت روز روستا و عشایر حدود ۷۰ میز خدمت برگزار شده است.

وی گفت: تاکنون در استان ۴۲ درصد از جامعه هدف تحت پوشش قرر گرفته اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اضافه کرد: ۵۷ هزار نفر از خانوار روستایی و عشایری در حال حاضر از اعضای صندوق هستند از این تعداد ۳ هزار و ۱۵۰ خانواده مستمری صندوق را دریافت می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.