سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷ مادر قزوینی از سقط جنین منصرف شدند

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: ۱۷ مادر قزوینی در سال جدید به واسطه اجرای طرح نفس از سقط جنین منصرف شدند.

سرهنگ پاسدار علی طایفه مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: ۱۹ مادر متقاضی سقط جنین به مراکز طرح نفس استان قزوین معرفی شدند که از این تعداد ۱۷ مادر از انجام سقط منصرف شدند.

وی اضافه کرد: تا قبل از شروع سال جاری چهار مرکز طرح نفس در استان قزوین فعال بود که از ابتدای سال تاکنون ۲ مرکز دیگر در البرز و معاونت درمان علوم پزشکی قزوین به این تعداد اضافه شده است و هم اکنون ۴۳ کارشناس در این مراکز آموزش دیدند.

طایفه بیان کرد: طرح نفس از سه مرجع سازمان بسیج (سازمان‌های مردم نهاد و خیرین)، خودمحوری و خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی پیگیری می‌شود تا متقاضیان را به این مراکز ارجاع دهند.

این مسئول با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۶۱ مادر به مراکز طرح نفس مراجعه کردند، یادآور شد: گروه پشتیبانی طرح نفس مشکلات مراجعه کنندگان را بررسی کرده و دلایل سقط جنین از جمله ناتوانی مالی، تعداد بالای فرزندان یا بارداری ناخواسته را دسته بندی می‌کند.

طایفه با بیان اینکه مباحث فرهنگی در خصوص موضوعات سقط جنین مغفول واقع شده است، افزود: برخی قوانین در قوه قضاییه بازدارنده نیست، چرا که جرایم پایین است و باعث می‌شود برخی از همکاران ما در جامعه پزشکی به سقط جنین اقدام کنند.

سرهنگ طایفه اضافه کرد: در نگاه اول ذهنیت عموم جامعه در خصوص دلایل انجام سقط جنین مربوط به حوزه اقتصادی و معیشتی است، اما علت سقط جنین در تحقیقاتی که در قزوین صورت گرفته نشان می‌دهد که دلایل اقتصادی زیر ۲۰ درصد را در بر می‌گیرد و عوامل دیگری از جمله فرهنگی، اجتماعی و نگرانی از آینده کودک در جامعه از موانع بسیار مهم فرزندآوری محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: پایش‌ها نشان می‌دهد افزایش سن ازدواج یکی از موانع مهم فرزندآوری محسوب می‌شود که این ریشه در موضوعات فرهنگی دارد، چراکه ازدواج در اولویت‌های آخر برنامه‌های جوانان قرار گرفته و باید در این خصوص اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

طرح نفس مخفف نجات فرزند سقط است که در راستای پیشگیری از سقط جنین و زیرمجموعه طرح افزایش جمعیت صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.