سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷۵ تاییدیه ایمنی آسانسور در سیستان و بلوچستان صادر شد

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷۵ تاییدیه ایمنی آسانسور در ۶ ماهه نخست امسال در استان صادر شده است.

محمدرضا جهانتیغ پاک  با بیان اینکه بازدید از ادارات و ارگان‌های دولتی و منازل شخصی در خصوص آسانسورها انجام می‌شود گفت: آسانسور موضوعی مهم و جدی بوده که هرازگاهی حوادث و اتفاقات ناگواری پیرامون آن رخ می‌دهد که می‌طلبد همگان الزامات ایمنی آن را جدی گرفته و رعایت کنند.

وی بیان کرد: استاندارد آسانسورها اجباری بوده و تمامی سازنده‌های منازل و ادارات از ابتدا باید استانداردها و الزامات مربوطه را رعایت کنند.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمامی مدیران و مالکان ساختمان‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و تمامی بهره‌برداران از آسانسورهای منصوبه در مجموعه‌های مختلف ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور هستند و در صورت نداشتن تاییدیه آسانسور با بروز هرگونه حادثه مسوولیت پاسخگویی بر عهده آنها خواهد بود.

تمامی مدیران و مالکان ساختمان‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و تمامی بهره‌برداران از آسانسورهای منصوبه ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور هستند، در صورت نداشتن تاییدیه با بروز هرگونه حادثه مسوولیت پاسخگویی بر عهده آنها خواهد بود

وی ادامه داد: از ابتدای کار به علت اینکه گاهی اوقات برخی شرکت‌هایی که تبحر کافی ندارند کار را بر عهده می‌گیرند در پایان کار متاسفانه گرفتاری‌هایی برای مالک ایجاد و هزینه‌های زیادی به آن تحمیل می‌شود که می‌طلبد مردم دقت کرده و از ابتدا به سراغ شرکت‌هایی بروند که مهارت کافی در این زمینه را دارا باشند.

جهانتیغ پاک اظهار کرد: در پایان کار نیز شرکت‌های بازرسی استاندارد از آسانسور نصب شده بازدید و ممیزی آن را انجام می‌دهند، در صورتی که عدم انطباقی نداشته باشد گواهینامه مربوط صادر می‌شود که اعتبار آن یک ساله بوده و بعد از مدت زمان سپری شده افراد باید نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

وی گفت: مساله مهم این است که اداره استاندارد پایان کار بر روی گواهینامه آسانسور ورود می‌کند و تکلیف بررسی آن را بر عهده دارد، ابتدای کار به علت اینکه موضوع به این اداره ارجاع نمی‌شود برخی از مردم فریب شرکت‌های بدون نام و نشان را خورده که در این زمینه قراردادهای زیادی وجود دارد که به شکایت و دادگاه رسیده، توصیه ما این بوده شرکت‌های معتبر را انتخاب کنند.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجتمع‌های مسکونی که اهالی همکاری برای شارژ استانداردسازی و ایمنی کابین آسانسور نمی‌کنند یا گواهی ایمنی ندارند، اهالی می‌توانند موضوع را به اداره کل استاندارد اطلاع دهند تا در اسرع وقت بازدید انجام شود، اگر آسانسور دارای ایراد، نقص و عدم انطباق باشد با همکاری قاضی نسبت به پلمب و جلوگیری از کار آن اقدام می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۱۷۵ مورد گواهینامه آسانسور صادر شده که از این تعداد ۴۰ مورد مربوط به ادارات دولتی و تعاونی‌های مسکن و بقیه اشخاص حقیقی بوده است.

جهانتیغ پاک گفت: در سال گذشته نیز تعداد ۲۴۰ مورد گواهینامه جدید و ادواری آسانسور در سیستان و بلوچستان صادر شده که از این تعداد بخش دولتی و مابقی منازل شخصی بوده است.

برچسب ها: استاندارد ، آسانسور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.