سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده‌باش ناگهانی در پایگاه آمریکایی «الحریر»

یک منبع آگاه عراقی امروز شنبه از اعلام آماده‌باش ناگهانی در پایگاه آمریکایی الحریر در نزدیکی اربیل از عصر دیروز خبر داد.

 پایگاه خبری المعلومه عراق به نقل از یک منبع آگاه، نوشت که پایگاه الحریر که نیرو‌های آمریکایی و تجهیزات نظامی سنگین آنها را در خود جای‌داده، طی چند ساعت اخیر، شاهد تدابیر امنیتی و پرواز شدید پهپاد‌ها بوده است. 

به گفته این منبع، دلیل این وضعیت هشدار شدید هنوز مشخص نیست، اما به تنش‌های کنونی در منطقه در سایه تداوم جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت‌های فلسطین و لبنان مرتبط است. 

پایگاه الحریر یکی از مراکز مهم نیرو‌های آمریکایی در منطقه محسوب می‌شود که در فاصله ۷۵ کیلومتری مرکز شهر اربیل واقع شده و یکی از نزدیک‌ترین پایگاه‌های آمریکا به مرز‌های ایران است.

این پایگاه دارای تجهیزات سنگین نظامی، رادار‌های پیشرفته، موشک و باند پرواز برای جنگنده‌ها است. ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۵ به بهانه جنگ علیه داعش در آن مستقر شد و سپس برای آموزش نیرو‌های پیشمرگه در آن باقی ماند و به همین بهانه از اواخر سال ۲۰۱۸، برای توسعه این پایگاه اقدام کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
یعنی عراقی ها اندازه افغانستانی ها هم نیستند؟تمام دنیا دیدندکه افغانستان چطور آمریکایی ها را از کشورش پرت کرد بیرون !!! واقعا تعجب میکنم چه ضرورتی دارد که نیروهای آمریکایی در عراق باشند!!!
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
عربها کلاً بی بخار و بی عرضه اند