سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب طرح حفاظت اضطراری گذر تاریخی کمرزرین اصفهان

طرح اضطراری حفاظت از گذر تاریخی کمرزرین در شورای فنی اداره‌کل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان به تصویب رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با توجه به ارائه طرح ساماندهی گذر کمرزرین توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، این طرح پس از بررسی و انجام اصلاحاتی، در شورای فنی اداره‌کل به تصویب رسید.


امیر کرم‌زاده افزود: بر اساس تصمیمات شورای فنی اداره‌کل، مقرر شد شهرداری اصفهان نسبت به مرمت اضطراری و استقرار سقف‌های موقت بر روی بخش‌هایی که کاوش بر روی آنها انجام‌شده، در بیست روز آینده اقدام کند.


او گفت: شهرداری بر اساس تصمیمات شورای فنی، اقدامات لازم را در خصوص احیاء مسیر دسترسی و تردد به‌منظور عبور و مرور اهالی و ساکنان محدوده نهایتاً ظرف مدت ۷۵ روز طبق طرح پیشنهادی به سرانجام خواهد رساند.


کرم‌زاده افزود: پس از اجرای طرح ایجاد سقف موقت بر روی محوطه کاوش در این گذر تاریخی، این سقف موقت نهایتاً تا خردادماه سال آینده جمع‌آوری و سقف دائم با نظارت شورای فنی اداره‌کل تا پایان شهریورماه ۱۴۰۴ نصب و به اتمام خواهد رسید.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: تمامی مراحل اجرایی این طرح با حضور ناظر مستقیم باستان‌شناسی که از سوی اداره‌کل معرفی می‌شود انجام خواهد شد، و حفاظت از دستاورد‌های تاریخی در کنار تسهیل در حیات اجتماعی مردم پیرامون این گذر تاریخی دغدغه ما و تمامی مسئولان استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.