سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم بافق در مجلس مطرح کرد؛

لزوم شفاف سازی سهم روستا‌ها از عوارض ۲ درصد معادن

صباغیان گفت: ۳۰ درصد از عوارض۲ درصد معادن بافق سهم روستا‌ها است که باید پرداخت شود.

صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در کارگروه توسعه دهستان کوشک گفت: شفاف سازی عوارضی که به روستا‌ها تعلق می‌گیرد، خواسته به حقی است.

او افزود: اهالی روستا می‌گویند ۳۰ درصد از این ۲ درصد عوارض باید به روستا‌ها تعلق گیرد و معتقدند داده نشده است.

صباغیان بیان کرد: قرار شد فرماندار بافق گزارشی در این رابطه ارائه دهند و میزان سهم روستا‌ها در این چند سال گذشته مشخص شود و شفاف شود که چقدر سهمشان بوده و چقدر پرداخت شده است.

او گفت: در این جلسات کارگروه توسعه دهیاران و شورا‌های هر دهستان به نوبت حضور پیدا می‌کنند و اولویت روستا‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در جلسات قبل اولویت‌ها مشخص شده است که حدود ۲۵ مصوبه از جلسه قبل داشتیم و دستگاه‌ها در مورد آنها گزارش دادند.

او ادامه داد: در حوزه راه و آسفالت، ساخت دیوار ساحلی، اصلاح هندسی معایر، مرمت قنوات، ساخت استخر، برق رسانی و... مصوبه داشتیم که اقدامات خوبی هم انجام شده است.

صباغیان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اهالی دهستان کوشک بحث راه بافق به کوشک است. 

او عنوان کرد: در چند ماه گذشته با حضور استاندار چندین جلسه با موضوع راه بهاباد و راه کوشک گذاشته شد که قرار شد از سنگ آهن و پل هوایی تا بیشه در به طول شش کیلومتر به مناقصه برود و از بیشه در تا فسفات نیز با مشارکت معادن منطقه از جمله معدن کوشک و ناریگان و فسفات، مسیر احداث شود.

گفتنی است صباغیان همچنین از پاسگاه کوشک بازدید و به مناسبت هفته انتظامی از آنها تجلیل و مشکلاتشان را پیگیری کرد. 

این کارگروه توسعه در مسجد روستای دارستان با حضور نماینده، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان بافق و فعالان منطقه برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.