سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رای الیوم: مقاومت لبنان به معادله بازدارندگی آتشین وارد شده است

یک رسانه عرب زبان به واکاوی بیانیه اخیر اتاق عملیات مقاومت لبنان و چالشی پرداخته که پیش روی نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

 رای الیوم در مطلبی با اشاره به بیانیه اتاق عملیات مقاومت لبنان آورده است: این بیانیه در وهله نخست تصویری روشن از روند تحولات جنگ به افکار عمومی لبنان و جهان عرب درباره جبهه جنوب لبنان داد که در آن به ناکامی دشمن صهیونیست در پیشروی در چند محور اشاره کرده و مقاومت ضربات دردناکی به آن وارد کرده اند. این بیانیه به اقدامات نمایشی دشمن در ورود به برخی منازل در مرز برای عسکبرداری برای راضی کردن صهیونیست‌ها اشاره کرده است. در این بیانیه همچنین به ارتباط قوی و اتخاذ تصمیمات نظامی از رهبری مقاومت به اتاق عملیات و فرماندهان میدانی جنگ اشاره شده است که همه آروز‌های اسرائیل برای از بین بردن فرماندهی مقاومت را نقش بر آب کرد و نشان داد که مقاومت ابتکار عمل را به دست گرفته است و نظم برقرار و خطوط میان تصمیم گیری و اجرا در میدان برقرار است.

مهمترین بخش بیانیه اتاق عملیات حزب الله این است که در آن اعلام شد که منازل شهرک نشینان در برخی شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی به محل استقرار افسران و نظامیان و نیز پایگاه نظامی تبدیل شده است که پایگاه‌های نظامی که جنگ علیه لبنان از آن اداره می‌شود در داخل شهرک‌های در شهر‌های بزرگی مانند حیفا، طبریا، عکا و دیگر شهرهاست و این منازل و پایگاه‌های نظامی، هدف موشکی و هوایی مقاومت اسلامی است و شهرک نشینان به این مراکز برای حفظ جان خود تا اطلاع ثانوی نزدیک نشوند.

رای الیوم آورده است: این بخش از بیانیه به مثابه ورود جنگ به مرحله جدید است. این در مقابل اطلاعیه‌های ارتش اسرائیل است که از آن به عنوان بهانه‌ای برای بمباران و ویرانی منازل در بیروت، ضاحیه، بقاع و جنوب استفاده می‌کند و آنچه می‌توان برداشت کرد این است که مقاومت به کشتار‌های اسرائیل و حملات به منازل واکنش نشان خواهد داد و این اماکن در شهر‌های بزرگ هدف قرار خواهد گرفت مشابه حملاتی که اسرائیل انجام می‌دهد. حزب الله وارد معادله ویرانی در برابر ویرانی شده و جنگ به مرحله شکستن استخوان‌ها رسیده است که طی آن اسرائیل تلفات و خسارت خواهد داد.

این رسانه نوشت: محافل لبنانی این بیانیه را خطرناک قلمداد کردند که اسرائیل باید تاوان سنگین بدهد. این چالشی بزرگ برای نتانیاهوست که وعده بازگشت شهرک نشینان را به شمال طی چند هفته داده است و هم اکنون با موج بزرگتری از فرار از شهر‌های اصلی مانند عکا، حیفا و طبریا روبرو است.

در این بیانیه همچنین به عهد مقاومت با دبیرکل شهید حزب الله مبنی بر عدم بازگشت شهرک نشینان به شمال تا توقف جنگ غزه و لبنان اشاره کرده که گواهی بر این است که مقاومت از سقفی که دبیر کل شهید حزب الله قرار داده، عقب نشینی نخواهد کرد.

رای الیوم نوشت: جنگ وارد مرحله جدیدی شده و مقاومت معادله بازدارندگی آتشین را در پیش گرفته و حملات سنگین پهپادی و موشکی گواه این مدعاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.