سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق کرمان:

راهبرد‌های صادراتی استان نیازمند اصلاح است

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه باید به اصلاح راهبرد‌های صادرات کمک کرد،گفت: بهتر است شرکت‌ها علاوه بر تکنولوژی،کالا‌های صادراتی نیز تولید کنند.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، در نشست با جمعی از اعضای کمیسیون‌های توسعه صادرات و واردات و تجارت داخلی اتاق کرمان، صادرات را محوری‌ترین راهبرد اتاق دانست و گفت: از صادرات بنگاه‌های کوچک و متوسط، با کیفیت مناسب، دارای ارزش افزوده و تکنولوژی بالا حمایت می‌کنیم. 

وی در ادامه موضوع میانه گمشده در اقتصاد استان را مورد توجه قرار داد و افزود: داشتن صنعت کامل با وجود بنگاه‌های خرد، کوچک، متوسط و بزرگ امکان پذیر است، اما در استان کرمان بنگاه‌ها یا بسیار کوچک و یا بسیار بزرگ هستند و صنعت استان از این میانه گمشده رنج می‌برد.

 طبیب زاده، با بیان اینکه بنیه اقتصادی، تکنولوژی، اشتغال، بهره وری و توزیع عادلانه را میانه گمشده انجام می‌دهد، تصریح کرد: اتاق کرمان رفع میانه گمشده را در دستور کار دارد. 

وی با تأکید بر اینکه اتاق کرمان به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در استان است، تصریح کرد: ما به شدت به صادرات اهمیت می‌دهیم البته نباید فقط بر صادرات موجود تمرکز داشت و اگر می‌خواهیم صادراتی شکل بگیرد که ارزش افزوده ایجاد کند، باید به بنگاه‌های کوچک توجه کرد؛ زیرا محصولاتی مانند خرما و پسته راه خود را پیدا کرده اند و ما باید امکانات محدود خود را صرف بنگاه‌های کوچک کنیم. 

رئیس اتاق کرمان با اعلام اینکه فعالان صادرات کمک کنند تا برنامه‌های صادرات استان و کمیته بازرگانی را تدوین کنیم، بیان کرد: در بین صادرکنندگان از افرادی که برای اولین بار محصول جدید را به بازار جدید صادر کنند، حمایت می‌کنیم.

آیین نامه عضویت جوانان در اتاق کرمان تدوین می‌شود

عضو هیئت رئیسه اتاق کرمان نیز در این نشست با اشاره به تشکیل کمیته نمایشگاهی، گفت: ایجاد ساختاری برای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه استفاده از امکانات اتاق، توسعه و گسترش بازار بنگاه‌های اقتصادی از طریق فعالیت‌های مختلف ضروری بود که در این زمینه کمیته نمایشگاهی ایجاد و آیین نامه آن در هیئت نمایندگان مصوب شد. 

عباس جبالبارزی، با بیان اینکه از جوانان دارای ایده برای عضویت در اتاق حمایت می‌کنیم و در هیئت رئیسه در حال تدوین آیین نامه‌ای برای این حمایت هستیم، اظهار کرد: تمامی نمایشگاه‌ها مشخص و در طول سال بررسی می‌شوند و اگر نمایشگاهی هم باشد به آنها اضافه می‌شود.

در این نشست فعالان اقتصادی به بیان تجریبات خود از حضور در نمایشگاه‌های شیرینی و شکلات، پرایوت لیبل (برندینگ) و کشاورزی (گلفود گرین) دبی پرداختند و درخواست فراهم شدن شرایط برای حضور فعالان عرصه صادرات در نمایشگاه‌های تهران، روسیه و دبی مطرح شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.