سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روش‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف بسته اینترنت در گوشی‌های اندرویدی

تلفن‌های اندرویدی ۷ روش را ارائه می‌دهند که می‌توانید با انجام برخی تنظیمات در مصرف بسته داده صرفه جویی کنید.

تلفن‌های اندرویدی ۷ روش را ارائه می‌دهند که می‌توانید با انجام برخی تنظیمات در مصرف بسته داده در تلفن، بدون تأثیر قابل توجهی بر نحوه استفاده از آن، صرفه جویی کنید.

حالت ذخیره داده

اکثر گوشی‌های اندرویدی حالت ذخیره‌سازی داده دارند که خدمات مصرف‌کننده داده را خاموش می‌کند.

فعال کردن حالت ذخیره داده از همگام‌سازی داده‌ها توسط برنامه‌ها جلوگیری می‌کند، به این معنی که تا زمانی که حالت را خاموش نکنید، کاربر پیام‌های جدیدی را در برنامه‌های پیام‌رسانی فوری دریافت نخواهد کرد.

برای روشن کردن حالت ذخیره داده در تلفن Android، به تنظیمات و شبکه تلفن همراه بروید و استفاده از داده را انتخاب کنید و روی Data Saver ضربه بزنید و گزینه روشن را در خط فرمان برای فعال کردن حالت انتخاب کنید.

اگر برنامه‌هایی دارید که نمی‌خواهید در این حالت محدود شوند، آن برنامه‌ها را به‌عنوان استثنا اضافه کنید. می‌توانید این کار را با ضربه زدن روی برنامه‌های نامحدود، انتخاب همه در بالا و فعال کردن برنامه‌هایی که مجاز به استفاده از داده‌های تلفن همراه در پس زمینه هستند، انجام دهید.

استفاده از نسخه‌های سبک برنامه‌ها

نسخه‌های Lite بسیاری از برنامه‌های اندرویدی در فروشگاه Google Play در دسترس هستند که مصرف داده را کم می‌کنند.

غیر فعال کردن داده‌های تلفن همراه

اگر برنامه‌های خاصی دارید که داده‌های زیادی را روی گوشی شما مصرف می‌کنند، می‌توانید هنگام اتصال به داده‌های تلفن همراه، از استفاده آن ها از اینترنت جلوگیری کنید به شبکه وای فای متصل هستند.

برای رسیدن به این هدف در تلفن اندرویدی خود، به تنظیمات، سپس شبکه تلفن همراه و استفاده از داده، دسترسی به شبکه را انتخاب کنید و از لیست باز شده، روی یکی از برنامه‌های موجود در لیست کلیک کنید تا برنامه از Wi-Fi استفاده کند که در این حالت اینترنت فقط زمانی که گوشی شما به شبکه Wi-Fi متصل است، روشن خواهد بود.

دانلود خودکار رسانه را متوقف کنید

بسیاری از برنامه‌ها مانند واتس‌اپ به‌طور خودکار رسانه‌ها را از چت‌های شما دانلود می‌کنند که داده‌های تلفن همراه را مصرف می‌کند.

برای انجام این کار در واتس اپ، به عنوان مثال، برنامه را اجرا کنید، با کلیک بر روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید، "Storage and Data" را انتخاب کنید و در قسمت Auto-download media، روی هنگام استفاده از تلفن همراه کلیک کنید. گزینه data را در پنجره پاپ آپ پاک کنید تا برنامه چیزی دانلود نکند و سپس OK را انتخاب کنید.

دانلود ویدیو با کیفیت پایین‌تر

بسیاری از برنامه‌های پخش ویدیو به طور پیش فرض فیلم‌ها را با کیفیت بالا پخش می‌کنند، این کار از داده‌های تلفن بیشتری استفاده می‌کند، شما می‌توانید با ایجاد تغییر در برنامه‌های خود از این موضوع جلوگیری کنید تا فیلم‌ها با کیفیت کمی پایین‌تر پخش شوند.

غیر فعال کردن پشتیبان‌گیری ابری

اگر از برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive، Dropbox و Google Photos استفاده می‌کنید، گزینه پشتیبان‌گیری هنگام روشن بودن داده‌های تلفن همراه را در این برنامه‌ها خاموش کنید.

 برای انجام این کار در Google Drive، به عنوان مثال، برنامه را اجرا کنید، منوی سه خط افقی را انتخاب کنید، تنظیمات را انتخاب کنید و فقط انتقال فایل Wi-Fi را فعال کنید.

حالت آفلاین برای نقشه‌ها

اگر از یک برنامه نقشه برداری مانند Google Maps استفاده می‌کنید، نقشه‌ها را از قبل برای مکان‌هایی که بازدید می‌کنید دانلود کنید تا از استفاده برنامه از داده‌های تلفن در حین پیمایش جلوگیری کنید.

برای انجام این کار، برنامه Google Maps را در حالی که روی Wi-Fi هستید راه اندازی کنید، به ناحیه‌ای که می‌خواهید دانلود کنید بروید، سپس در گوشه سمت راست بالای برنامه، روی عکس نمایه خود ضربه بزنید، Maps Offline را انتخاب کنید و روی انتخاب ضربه بزنید. 

برنامه منطقه‌ای را که پیمایش کرده اید برجسته می‌کند، سپس روی «دانلود» کلیک کنید تا دانلود نقشه شروع شود، پس از آن می‌توانید حتی زمانی که آفلاین هستید از نقشه استفاده کنید.

نکات دیگری وجود دارد که باعث صرفه جویی در داده‌ها می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن ها عدم برقراری تماس‌های ویدیویی زیاد و مرور نکردن وب برای مدت طولانی است.

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.