سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلینکن: آسیا نگران گسترش درگیری در خاورمیانه است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت نگرانی عمیقی در آسیا در مورد چشم انداز گسترش درگیری در خاورمیانه وجود دارد.

رویترز گزارش داد: درگیری در خاورمیانه یکی از موضوعات اصلی در جریان نشست سران کشور‌های آسیا-اقیانوسیه که در حاشیه اجلاس «اتحادیه کشور‌های جنوب شرقی آسیا» (آ. سه. آن) در لائوس بود.

آنتونی بلینکن در این اجلاس گفت: واشنگتن به استفاده از دیپلماسی برای کنترل اوضاع در مواجهه با آنچه که او محور مقاومت تحت رهبری ایران خواند، متعهد است.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد: تمرکز شدید آمریکا در یک سال گذشته بر جلوگیری از گسترش این درگیری‌ها است. ما هر روز در این راستا تلاش می‌کنیم. 

وی ادامه داد: ما از طریق بازدارندگی و دیپلماسی به شدت تلاش می‌کنیم تا از گسترش درگیری جلوگیری کنیم. همچنین بدیهی است که نگرانی عمیقی در مورد وضعیت اسفناک کودکان، زنان و مردان در غزه وجود دارد.

بلینکن گفت که آمریکا به اسرائیل بر اهمیت تامین نیاز‌های بشر دوستانه مردم غزه تاکید کرده است و بازگشت مردم آواره در لبنان به خانه‌های خود به نفع اسرائیل است.

رهبران ۱۸ کشور آسیا-اقیانوسیه، در حاشیه نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به آ. سه. آن، در لائوس گردهم آمدند و درباره موضوعاتی از جمله افزایش تنش‌ها در دریای جنوبی چین، جایی که پکن درگیر مناقشات ارضی با همسایگان خود است، برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی و جنگ طولانی‌مدت روسیه در اوکراین گفت‌وگو کردند.

نشست سران شرق آسیا (EAS) شامل ۱۰ عضو آ. سه. آن یعنی برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام به همراه استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، روسیه، کره جنوبی و آمریکا است.

از جمله شرکت‌کنندگان در این نشست در وینتیان لائوس می‌توان به شیگرو ایشیبا نخست‌وزیر جدید ژاپن، لی چیانگ نخست‌وزیر چین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
وقوع چند انفجار در تل‌آویو/ قطع برق در هرتزیلیا
آژیر خطر در تل‌آویو به صدا درآمد