سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین رونمایی از کتاب گفتمان انقلاب اسلامی در قم برگزار می شود

مراسم رونمایی از کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» همزمان با میلاد باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در قم برگزار خواهد شد.

سخنگوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم از برگزاری مراسم رونمایی کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» همزمان با میلاد باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در قم خبر داد و تصریح کرد: این مراسم با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی، دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۳ در دانشگاه طلوع مهر قم برگزار خواهد شد.

محمدرضا باقرپناهی با اشاره به محتوای این اثر، اظهار کرد: کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» حاصل «بیست نشست» از دوره نهم کرسی‌های آزاداندیشی است که با همکاری اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم تدوین شده است. 

وی افزود: این کتاب به عنوان یکی از پژوهش‌های برجسته در زمینه فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی، به تبیین و تحلیل گفتمان انقلاب اسلامی پرداخته و دیدگاه‌های مختلف این حوزه را در چارچوب نظریات انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار داده است.

باقرپناهی تصریح کرد: این مراسم با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی فرصتی برای بررسی عمیق‌تر گفتمان انقلاب اسلامی و تبادل نظر میان علاقه‌مندان انقلاب اسلامی است.

وی سپس بیان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز به عنوان سخنران اصلی این مراسم، به تحلیل اهمیت کتاب در فضای فکری و اجتماعی ایران و تأثیرات آن بر اندیشه‌های معاصر پیرامون انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.

باقرپناهی همچنین عنوان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مهاجرنیا، مؤلف کتاب، و حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بنایی رئیس دانشگاه طلوع مهر، از دیگر سخنرانان این نشست خواهند بود که به تشریح ابعاد و محتوای کتاب، روند برگزاری جلسات کرسی‌های آزاداندیشی و چاپ این اثر خواهند پرداخت.

سخنگوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با اشاره به اهمیت این اثر افزود: هدف از این مراسم نه تنها معرفی کتاب، بلکه تقویت بحث‌های علمی و آزاداندیشی پیرامون انقلاب اسلامی و بررسی زوایای مختلف فلسفی و اجتماعی آن است. این کتاب می‌تواند به عنوان منبعی ارزشمند برای دانشجویان، محققان و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گیرد و راهگشای بحث‌های بیشتر در زمینه اندیشه‌های انقلابی باشد.

وی در پایان اشاره کرد: این کتاب، هشتمین اثر از آثار اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی است که در دانشگاه طلوع مهر به چاپ رسیده است و در ساعت ۱۹:۳۰روز شنبه ۲۱ مهرماه در این دانشگاه رونمایی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.