سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت پاییزه در برخی استان‌ها به تاخیر افتاد

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به آنکه کشت برای سال زراعی جدید نیاز به حداقل رطوبت دارد، کشت پاییزه در برخی استان‌ها بدلیل عدم بارش به تاخیر افتاده است.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس نقشه های هواشناسی در مهرماه  امسال به طور متوسط دمای کشور ۲۴.۵ درجه بود  که براین اساس از ابتدای سال آبی جاری ۱.۷ درجه بالاتر از نرمال بوده است.

به گفته او، طی ۲ هفته اخیر در استان های حاشیه البرز تهران، قزوین موج بارش داشتیم که عبور کرد و در خیلی از استان ها بارندگی ها نداریم و در شمال غرب بارش ها کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: با توجه به آنکه بارندگی ها آغاز نشده است، از این رو نمی توان اظهار نظری راجع به  بالاتر از نرمال یا کمتر از نرمال داشت و عملا در پاییز بارش های موثر بخصوص در استان های غرب و شمال غرب نداشتیم و تنها در استان های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی بارش های خوبی داشتیم.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه در خیلی از استان ها بارندگی نداشتیم، افزود: بارش ها در این بازه زمانی محدود به شمال ونوار شمالی کشور است و طی روزهای اخیر بارش های خوبی در تهران، البرز و قزوین گذر کرد، همچنین در  شمال غرب بارش هایی داشتیم که کمتر از نرمال بود. اما به طور کلی زود است که راجع به ناهنجاری ها صحبت کرد.

او درباره آینده بارش و دما در فصل پاییز افزود: براساس پیش بینی فصلی شرایط دمای بالاتر از نرمال و بارش های کمتر از نرمال انتظار می رود چراکه با توجه به پیش بینی بارش ها و دما، کشت پاییزه برای شروع نیاز به رطوبت دارد.

رئیس مرکز خشکسالی با بیان اینکه حداقل رطوبت برای کشت سال جدید باید شکل بگیرد، گفت:  در حال حاضر تنها در نوار شمالی کشور بخصوص آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل، سواحل شمال، گلستان، خراسان شمالی و نوار شمالی کشور بدلیل بارش های مستعد کشت انجام می شود و مابقی استان ها بارش دریافت نکردند، به همین خاطر کشت پاییزه با تاخیر آغاز می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.