سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

تبدیل وضعیت و واقعی‌سازی حقوق پرستاران در دستورکار دولت و مجلس است

اسحاقی گفت: دو موضوع یکی تبدیل وضعیت نیرو‌های طرحی و نیرو‌های کادر پرستار و دوم واقعی‌سازی حقوق پرستاران در دستورکار ما است.

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مطالبات پرستاران گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم می‌خواست ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس را برای وزیر بهداشت و وزیر اقتصاد را برای نظام پرستاری اجرا کند چراکه نظام پرستاری خیلی مهم است، اما به آن بی‌توجه هستیم.

وی اظهار کرد: در یکی از استان‌ها که اسم نمی‌برم به ازای هر نوزاد یک پرستار داریم؛ سالانه دو هزار پرستار درخواست خروج از کشور را دارند و با یک بحران بسیار زیادی مواجه شدیم و درخواست برای جذب هم کم است.

نماینده مردم قائنات در مجلس اضافه کرد: آقای شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم اعلام کرد در صورتی که به موضوع پرستاران کم‌توجهی شود این کمیسیون ورود جدی‌تری به این مسئله خواهد داشت البته آقای پزشکیان یکی از دغدغه‌مندان این موضوع هستند و در کمیسیون بهداشت مجلس خود ایشان شخصاً پیگیر حقوق کادر بهداشت و درمان بودند که یکی از آنها همین نظام پرستاری بود.

وی تصریح کرد: خبر دارم که آقای پزشکیان ورود جدی به این موضوع کردند و هم سازمان برنامه بودجه و هم وزارت بهداشت را مکلف کردند که برنامه‌ای را نسبت به ارتقای افزایش انگیزه پرستاران تدوین کنند.

اسحاقی گفت: ما دو موضوع را درباره پرستاران پیگیری می‌کنیم یکی تبدیل وضعیت پرستاران است، چون ما امروز کمبود پرستار داریم و پرستارانی را که در زمان کرونا فراخوان زدیم و جانشان را فدای مردم کردند طرحشان به پایان رسیده، اما آنها را برنگرداندیم و آنها می‌خواهند بمانند.

وی با بیان اینکه الان در نظام پرستاری کمبود پرستار داریم، بیان کرد: پرستارانی که طرحی بودند و طرحشان تمام شده در خانه نشستند؛ کشور برای اینها هزینه کرده و اینها هم آزمونشان را پس دادند، اما الان خانه‌نشین هستند لذا تبدیل وضعیت نیرو‌های طرحی یکی از برنامه‌های اصلی ما است.

نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان اینکه افزایش حقوق پرستاران یکی از برنامه‌های ما است، افزود: چرا پرستاران ما به خارج از کشور می‌روند قطعاً آنها کشورشان را دوست دارند، اما دلیل رفتنشان این است که می‌بینند نسبت به تورم و کار سختشان افزایش حقوق نداشتند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: دو موضوع یکی تبدیل وضعیت نیرو‌های طرحی و نیرو‌های کادر پرستار و دوم واقعی‌سازی حقوق پرستاران در دستورکار ما است.

وی گفت: ما اصرار داریم که تدبیر ریاست محترم جمهوری در خصوص مطالبات پرستاران اجرایی شود و این موضوع به صحن علنی مجلس نیاید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
سلام باتوجه به تورم پرداختی های حقوق ودستمزد جهت قشر کارکنان شاعل وبازنشسته می بایست برابر عدالت مد نطر قرار گیرد
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
پایه حقوقی همه کارمندان ببرید بالا واقعا نمیشه با این حقوق ها زندگی کرد
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
کاش روزی این خبر رو هم ما میشندیم بررسی وضعیت حقوق و دریافتی کارکنان آموزش فنی وحرفه ای ووابسته به وزارت کار شاغل در استانها و واقعی سازی اون در دستور کار دولت است. کارمند 27سال سابقه رسمی با مدرک کارشناسی دریافتی ام 8میلیون تومان هست.