سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انجام نادرست عمل تغییر رنگ قرنیه محدوده میدان بینایی را محدود می‌کند

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: کاشتن لنز های رنگی در داخل چشم باعث تنگ شدن زاویه و افزایش فشار چشم می شود که این کار در دنیا منسوخ شده است. 

محمود جباروند، رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: بررسی ها نشان می دهند که عمل جراحی تغییر رنگ چشم یا همان عمل عنبیه در دو حالت درمانی و زیبایی در دنیا انجام می شود.

وی بیان کرد: افرادی که دچار نقص عنبیه بوده و به صورت جزئی یا کلی عنبیه ندارند، به دلیل شکل نافرم اقدام به عمل درمانی عنبیه می کنند تا با رنگ های عنبیه یا عنبیه های مصنوعی، نقص را برطرف کنند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: هنگامی که عنبیه وجود ندارد، نور به شبکیه تابیده شده و باعث کاهش بینایی در افراد خواهد شد.

وی افزود: برخی از افراد رنگ عنبیه چشم هایشان متفاوت است که با رنگ های قرنیه می توان این مشکل را برطرف کرد.کاشتن لنز های رنگی در داخل چشم باعث تنگ شدن زاویه و افزایش فشار چشم می شود که این کار در دنیا منسوخ شده است. 

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران تاکید کرد: حدود ۱۰ سال است که در دنیا عمل جراحی تغییر رنگ قرنیه برای زیبایی انجام می شود و این عمل جراحی هزینه های بالایی دارد.

جباروند اضافه کرد: عمل جراحی تغییر رنگ قرنیه در صورتی که به درستی انجام نشود، باعث محدود شدن محدوده میدان بینایی در افراد خواهد شد و به طور کلی چشم پزشکان سعی می کنند تا افراد از انجام این عمل زیبایی منصرف شوند.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته وزارت بهداشت انجام این عمل جراحی را محدود کرده است؛ اما افراد برای انجام عمل زیبایی به کشورهای منطقه رفته و ارز زیادی به خاطر این عمل جراحی از کشور خارج می شود.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: انجام عمل جراحی قرنیه در ایران به میزان کم انجام می شود؛ اما این عمل حساس بوده و باید به درستی انجام شود تا سبب اختلال در بینایی و آسیب چشمی افراد نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.