سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه هفت هکتاری پایانه مرزی نوردوز

 مدیر پایانه مرزی نوردوز گفت: مجموعه پایانه مرزی نوردوز با توسعه هفت هکتاری به ۱۵ هکتار رسید.

 بایبوردی گفت: پایانه مرزی نوردوز به عنوان تنها مرز زمینی رسمی بین ایران و ارمنستان بوده که در سال ۱۳۸۳ برای تردد ۱۲۰ دستگاه خودرو طراحی و ساخته شده است.

وی با اشاره به افزایش حدود چهار تا پنج برابری حجم تردد در این پایانه مرزی اظهار کرد: برای تسهیل و تسریع در تردد خودرو‌های مسافری و باری از این پایانه طرح جامع توسعه آن از سوی مشاور تهیه و کلیات آن در کارگروه ویژه مرز‌های زمینی کشور مصوب شده است.

مدیر پایانه مرزی نوردوز با بیان اینکه بازنگری طرح جامع توسعه این پایانه در اولویت سازمان پایانه‌های مرزی کشور قرار دارد گفت: اکنون جزئیات این طرح از سوی ادارات مستقر در مرز‌ها از جمله گمرک در حال بررسی و تکمیل نهایی است.

بایبوردی با تاکید بر اینکه توسعه و انجام تغییرات در پایانه‌های مرزی به صورت متوازن بین دو کشور ایران و ارمنستان باید انجام شود ادامه داد: هم اکنون طرح توسعه و افزایش وسعت پایانه مرزی به صورت همزمان در طرف دیگر مرز نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت پایانه در حوزه‌های مسافر و کالا به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود یادآور شد: این پایانه مرزی دارای ۲ سالن مسافری با وسعت ۳۵۰ مترمربع و تجاری با وسعت ۸۵۰ مترمربع و سیستم‌های مکانیزه کنترل شامل ایکس‌ری کامیونی، خودرویی و چمدانی است که موجب سهولت تردد می‌شود.

مدیر پایانه مرزی نوردوز با بیان اینکه این پایانه مرزی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است گفت: فعالیت این پایانه صادرات محور بوده و عمده کالا‌های صادراتی این پایانه، مصالح ساختمانی، محصولات پتروشیمی و ترکیبات نفت و سوخت و تولیدات کارخانجات ایرانی در قالب کالای همراه مسافر است.

بایبوردی افزود: مسیر ترانزیتی نوردوز امن و مطمئن است و کالا‌ها از مبادی بندرعباس، کشور‌های حوزه خلیج فارس و عراق از طریق این پایانه مرزی به ارمنستان و روسیه و بالعکس ترانزیت می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه به طور متوسط ۴۵۰ دستگاه خودرو باری و هزار و ۵۰۰ مسافر این پایانه مرزی تردد می‌کنند اظهار کرد: در نیمه نخست امسال میزان ترانزیت از این پایانه مرزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافت.

مدیر پایانه مرزی نوردوز گفت: در این بازه زمانی میزان ترانزیت کالا از این پایانه مرزی به ۱۶۰ هزار تن و حجم صادرات با ۳۷ درصد افزایش به ۷۲۸ هزار تن رسید.

بایبوردی ادامه داد: در نیمه نخست امسال تردد وسایل نقلیه سنگین باری از پایانه مرزی نوردوز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱ درصد افزایش به ۳۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۴۲ هزار و ۹۰۰ کامیون خارجی رسید.

وی یادآور شد: در این مدت ۲۸۴ هزار و ۱۰۰ مسافر ایرانی و خارجی با استفاده از یک هزار و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی نوردوز تردد کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.