سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: تمایلی به ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین ندارم

مایک جانسون ابراز امیدواری کرد که جنگ اوکراین زودتر پایان یابد و نیاز به بسته‌های کمکی بیشتر برای این کشور نباشد.

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که مایل نیست بودجه بیشتری را برای کمک به اوکراین تایید کند و در عوض امیدوار است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق مجددا به کاخ سفید بازگردد تا بتواند به جنگ پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام آمریکایی تصریح کرد: «من تمایلی برای کمک مالی بیشتر به اوکراین ندارم و امیدوارم این کار ضروری نباشد. اگر آقای ترامپ در این انتخابات پیروز شود، معتقدم که می‌تواند به این درگیری پایان دهد. من واقعا فکر می‌کنم که او توانایی انجام این کار را دارد».

جانسون گفت که ادامه جنگ اوکراین «ناامید کننده» و «خطرناک» است و مردم سراسر جهان از آن خسته شده‌اند. 

حدود یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است و دونالد ترامپ طی گردهمایی‌های انتخاباتی خود به دفعات تاکید کرده که در صورت بازگشت به کاخ سفید، ظرف مدت بسیار کوتاهی به جنگ اوکراین پایان خواهد داد. 

با این حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران احتمال مذاکرات آتش‌بس را رد کرد. او همچنین در گفتگو با «کی‌یر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس و «مارک روته» دبیرکل ناتو مجددا درخواست لغو محدودیت‌های تسلیحاتی اوکراین را مطرح کرد. در همین حال، سخنگوی استارمر پس از نشست تاکید کرد که انگلیس همچنان بر مواضع قبلی خود اصرار دارد و اجازه استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد انگلیسی برای حمله به اهدافی در روسیه را نخواهد داد. 

شایان ذکر است که از ابتدای جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، آمریکا بیش از ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی به این کشور ارسال کرده است، اما همزمان با طولانی شدن جنگ و پیشروی روسیه به ویژه در شرق اوکراین، تمایل مقامات آمریکایی، به ویژه جمهوری‌خواهان برای ادامه کمک به ارتش کی‌یف در حال کاهش است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.