سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انگلیس به لبنان ۱۹.۵ میلیون دلار کمک کرد

نماینده انگلیس در شورای امنیت می‌گوید این کشور برای کمک به لبنان علاوه بر مبالغ قبلی، ۱۹.۵ میلیون دلار دیگر اختصاص داده است.

باربارا وودوارد، نماینده انگلیس در شورای امنیت اعلام کرد که پیامد‌های انسانی این درگیری ویرانگر است و بحران موجود در لبنان را تشدید می‌کند، به ویژه برای گروه‌های آسیب‌پذیر که قادر به حرکت نیستند یا در انجام این کار با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند.

براساس گزارش النشره، او خاطرنشان کرد که آوارگان سوری در لبنان که قبلا از خانه‌های خود به دلیل تروریست‌های داعش آواره شده‌اند، اکنون با انتخاب این گزینه مواجه هستند که در مواجهه با این درگیری در لبنان باقی بمانند و یا دوباره به سوریه تخریب شده باز گردند.

او معتقد بود که طرف‌ها باید مسئولیت خود را برای پایان دادن به این چرخه خشونت به‌جای به خطر انداختن جان صهیونیست‌های اشغالگر و لبنانی‌ها به عهده بگیرند. نماینده انگلیس بدون اشاره به حملات رژیم تروریستی اسرائیل به غیرنظامیان مدعی شد که همه طرف‌ها باید تمام تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان به کار بگیرند و پایبندی کامل به قوانین بین‌المللی بشردوستانه انجام دهند.

وودوارد در ادامه افزود که انگلیس برای حمایت از مردم لبنان بسته کمکی اضافی به ارزش ۱۹.۵ میلیون دلار برای رفع نیاز‌های فوری بشردوستانه آنها در نظر گرفته است.

او در ادامه به حمله نظامیان ارتش ترویستی رژیم اشغالگر به نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان اشاره کرده و گفت: ما از شنیدن خبر مجروح شدن دو نیروی حافظ صلح سازمان ملل به دست نیرو‌های اسرائیلی بسیار نگران هستیم و برای آنها آرزوی بهبودی داریم.

او مجددا تاکید کرد که حملات به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل غیرقابل قبول است و رژیم تروریستی اسرائیل باید تمام اقدامات لازم را برای محافظت از پرسنل و تأسیسات یونیفل را در نظر بگیرد و به آنان اجازه دهد تا وظایف خود را به انجام دهند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.