سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست ریاست جمهوری پاکستان خواستار تقویت همکاری‌های تجاری با ایران شد

سرپرست ریاست جمهوری پاکستان با تاکید بر اهمیت گسترش تعاملات پارلمانی با ایران گفت: اسلام‌آباد خواهان گسترش همکاری‌های تجاری و بازرگانی با تهران است.

سید یوسف رضا گیلانی سرپرست ریاست جمهوری پاکستان امروز در اسلام‌آباد با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و وضعیت جهان اسلام به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان گفتگو کردند.

در بیانیه روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری پاکستان آمده است: گیلانی بر اهمیت افزایش ارتباطات مردمی بین ایران و پاکستان از جمله تبادل هیات‌های پارلمانی برای تقویت بیشتر پیوند‌های دوستی بین دو کشور برادر تاکید کرد.

سید یوسف رضا گیلانی بر تعهد قوی پاکستان برای حمایت از آرمان‌های ملت فلسطین تاکید کرد.

وی از مهمان نوازی گرم دولت ایران در تسهیل زائران پاکستانی که همه ساله از اماکن مذهبی در جمهوری اسلامی ایران بازدید می‌کنند و همچنین عشق و محبت عمیق ملت ایران در سفر معنوی زائران پاکستانی قدردانی کرد.

سرپرست ریاست جمهوری پاکستان خواستار تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه با ایران در زمینه‌های تجاری، بازرگانی، امنیتی، فرهنگی و آموزشی شد.

وی تصریح کرد: ایران و پاکستان دارای پیوند‌های ریشه‌ای تاریخی، مذهبی و فرهنگی هستند و مردم پاکستان برای ملت ایران احترام و محبت زیادی قائل هستند.

یوسف رضا گیلانی تاکید کرد که تهران و اسلام‌آباد اعضای فعال در بسیاری از مجامع بین المللی و منطقه‌ای هستند بنابراین نیاز به استفاده از توانمندی‌های واقعی یکدیگر در همکاری‌های موجود برای ارتقای ارتباطات دوسویه و همچنین در تعاملات منطقه‌ای است.

روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری پاکستان افزود: سفیر ایران با ابراز خرسندی از اینکه پاکستان پنجمین شریک تجاری ایران در سال گذشته بود، بر لزوم بررسی گزینه‌هایی برای افزایش حجم تجارت موجود بین دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار تاکید کرد.

امیری مقدم با اشاره به وضعیت ناآرام منطقه گفت که ما شاهد نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل در لبنان و غزه هستیم.

وی از دولت پاکستان برای برگزاری کنفرانس مشترک احزاب در اسلام‌آباد برای همبستگی با فلسطین قدردانی کرد و افزود که این کنفرانس می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد تا از برادران و خواهران فلسطینی ما حمایت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.