سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار کره شمالی به سئول درخصوص ارسال پهپاد به آسمان پیونگ‌یانگ

کره شمالی اعلام کرد که سئول هواپیما‌های بدون سرنشین را بر فراز پیونگ‌یانگ فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، وزارت امور خارجه کره شمالی امروز جمعه اعلام کرد که کره جنوبی از هفته گذشته سه بار پهپاد‌های بدون سرنشین را بر فراز پیونگ‌یانگ فرستاده است.

کره شمالی با اشاره به اینکه هواپیما‌های بدون سرنشین کره جنوبی در روز‌های ۳، ۹ و ۱۰ اکتبر بر فراز پیونگ‌یانگ پرواز کردند، این اقدام را محکوم کرد و آن را یک تحریک نظامی خواند.

ظاهراً پهپاد‌ها «بروشور‌های تبلیغاتی» که علیه دولت کره شمالی بوده است، پرتاب می‌کردند.  

از اواخر ماه مه، کره شمالی بیش از ۲۲ بار بیش از ۵۰۰۰ بالون پر از زباله را در پاسخ به اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ که توسط کره جنوبی ارسال شده بود، در خاک همسایه جنوبی رها کرده است که آخرین پرتاب در ۲۲ سپتامبر بود.

ارتش کره جنوبی متعهد شد در صورتی که کره شمالی با ارسال مداوم بالون زباله خود از محدودیت‌های خود عبور کند یا آسیب جدی به مردم کره جنوبی وارد کند، اقدامات نظامی شدید انجام دهد.

گفتنی است؛ دو کشور کره شمالی و جنوبی یکدیگر را به رسمیت نمی‌شناسند. آنها در وضعیت آتش‌بس و نه جنگ نه صلح هستند. دو کشور در گذشته بار‌ها برای نابودی یکدیگر و تصرف کامل خاک یکدیگر باهم جنگ داشتند. هم اکنون نیز کره شمالی و کره جنوبی، هر یک مدعی حاکمیت بر کل خاک شبه جزیره کره هستند.

کره شمالی بار‌ها تهدید کرده با حمله نظامی به همسایه جنوبی، به حیات این کشور پایان خواهد دادو آمریکا و کشور‌های غربی از کره جنوبی و چین و روسیه از کره شمالی حمایت می‌کنند. اخیراً این کشور تصمیم به قطع کلیه مسیر‌های جاده‌ای و ریلی به کره جنوبی گرفت که کره جنوبی آن را محکوم کرد.

مترجم: پورکند

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.