سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدفگذاری ۶۰۰ هزارتن تولید گیاهان دارویی در برنامه هفتم

مجری طرح گیاهان دارویی گفت: در برنامه هفتم هدفگذاری شده که تولید گیاهان دارویی به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتن برسد که ۲۰۰ هزارتن از میزان صادر خواهد شد.

حسین زینلی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار اکنون از مجموع ۲۹۵ هزارهکتار سطح زیرکشت، ۴۰۰ تن گیاهان دارویی تولید می شود.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید گیاهان دارویی تا پایان برنامه هفتم به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتن برسد، زعفران جزء کوچکی از گیاهان دارویی است.

زینلی ادامه داد: بنابر آمار در عرصه گل محمدی رتبه اول، زیره سیاه رتبه اول در کشت، در حوزه گشنیز و زیره سبز رتبه سوم و موسیر رتبه اول را دارا هستیم. 

مجری طرح گیاهان دارویی با بیان اینکه وضعیت گیاهان دارویی از لحاظ ساختار مناسب نیست، افزود: در برنامه هفتم باید گیاهان دارویی مورد توجه قرار بگیرد چراکه عدم ساختار منجر به ایجاد مشکلات متعدد شده است، درحالیکه اصلاح ساختار منجر به رشد سریع در بحث گیاهان دارویی داشته باشیم.

او گفت: در برنامه هفتم هدفگذاری شده که سطح زیرکشت گیاهان دارویی به ۴۰۰ هزارهکتار و تولید ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتن برسد که براین اساس ۲۰۰ هزارتن گیاهان دارویی به بازارهای هدف خواهد شد. 

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.