سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار سراوان:

حوزه فرهنگ و سینما در ارتقای شاخص‌های امنیتی و اقتصادی موثر است

فرماندار سراوان ارتباط بین حوزه فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان و حوزه امنیتی، سیاسی و اقتصادی استان را بسیار تنگاتنگ دانست و گفت: به هر میزان از حوزه فرهنگی و سینما حمایت کنیم تاثیرات مثبت را در شاخص‌های اقتصادی و امنیتی این منطقه مشاهده خواهیم کرد.

مجتبی شجاعی  در آیین جشن مهر سینمای ایران که در تالار اشراق مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان برگزار شد، با بیان اینکه ذخایر فرهنگی و هنری از سرمایه‌های مهم سیستان و بلوچستان به حساب می‌آیند، اظهار کرد: فضای جامعه متاثر از اتفاقات رخ داده در منطقه رقم می‌خورد.

وی با اشاره به جنایت‌ها و ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی و سالگرد طوفان الاقصی، تاکید کرد: سینماگر و روایتگر باید در جنگ این رژیم کودک‌کش که دارای یک پیوست رسانه‌ای و فرهنگی است، نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند.

فرماندار سراوان نقش رسانه، بویژه سینما به عنوان بخشی از جامعه فرهنگی کشور در اغناسازی و ادراک‌سازی جامعه و تنویر افکار عمومی بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.

سینماگران مانع از قالب شدن پروپاگاندای رسانه‌ای غرب و جابه‌جایی حق و باطل شوند

وی تاکید کرد: تاریخ نویسان شفاهی باید جنایات رژیم صهیونسیتی را ثبت و سینماگران آن را روایت و اثر خودشان را در جامعه به نمایش بگذارند تا مانع از قالب شدن پروپاگاندای رسانه غرب و جابه‌جایی حق و باطل در عرصه کنونی شوند.

شجاعی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای سرزمین سیستان و بلوچستان و سراوان برای تولید فیلم‌های فاخر، خاطرنشان کرد: برای استفاده از این ظرفیت نیاز به اراده، باور، حمایت مالی و اعتباری و مشارکت بخش خصوصی داریم.

وی تصریح کرد: باید مسوولان ارشد سیستان و بلوچستان را قانع کنیم که فیلم‌سازی و روایتگری و حمایت از جامعه سینمایی و فرهنگی می‌تواند تاثیر مثبتی روی ارتقا شاخص‌های امنیتی داشته باشد.

فرماندار سراوان ادامه داد: این باور در سطح کلان دولت چهاردهم وجود دارد و امیدواریم این باور را بتوانیم در سیستان و بلوچستان نهادینه کنیم تا شاهد تولید آثار فاخر و هنرمندانه باشیم.

به گفته وی کار‌های فاخر باید بتوانند ریشه‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان را به خوبی به نمایش بگذارند.

شجاعی با بیان اینکه ریشه‌های فرهنگی و حرکت‌های اصیل فرهنگی در سال‌های اخیر رو به خشکی پیش می‌رود ابراز امیدواری کرد که دوران شکوفایی اقدامات فرهنگی با برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه موسیقی، تائتر و سینما در سیستان و بلوچستان شکل گیرد.

اصلاح نگاه منفی کشور از شرایط سیستان و بلوچستان

وی گفت: خانه سینما در سیستان و بلوچستان در جهت ارائه آثار فاخر و استقبال مردم تقویت شود تا نگاه منفی کشور از شرایط استان اصلاح شود.

فرماندار سراوان تاکید کرد: نگاه سرمایه‌گذاران در سطح کشور نباید متاثر از روایت منفی که از فضای استان جلوه‌گری می‌کند، مخدوش شود.

 سومین جشن مهر سینما زاهدان در راستای تجلیل و تکریم سینماگران و فعالان سینمای سیستان و بلوچستان، تقویت روابط بین هنرمندان و توجه به سینماگران بومی با حمایت سازمان سینمایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از اساتید سینمایی از چهار نفر از برگزیدگان که در طول سالجاری حائز رتبه برتر کشوری شدند، فعالان حوزه سینما، اعضاء و هنرجویان انجمن سینمای جوانان تجلیل و تقدیر شد.

لازم به ذکر است، مدیر سینما شستون سراوان به عنوان سینمادار برتر و خبرنگار ایرنا به عنوان خبرنگار برتر حوزه سینمای سیستان و بلوچستان معرفی و تجلیل شد.

جشن مهر سینمای ایران از سال ۱۴۰۱ با هدف تجلیل و تکریم از هنرمندان سینمایی در استان‌ها، معرفی استعداد‌های جوان و ارتباط مسوولان با هنرمندان، همچنین افتتاح طرح‌های سینمایی برگزار می‌شود.

سومین «جشن مهر سینمای ایران» ۲۱ مهرماه طی مراسمی با تجلیل از پیشکسوتان سینما در سراسر کشور به کار خود پایان می‌دهد. جشن مهر سینمای ایران همزمان با روز ملی سینما از ۲۱ شهریور آغاز به کار کرد و پیش از این قرار بود آیین اختتامیه آن روز ۱۱ مهرماه برگزار شود که به دلیل شهادت سیدحسن نصرالله به تعویق افتاد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.