سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حادثه در کارخانه شیمیایی تگزاس موجب اعلام وضع اضطراری شد

به دلیل حادثه در یک کارخانه مواد شیمیایی در تگزاس وضعیت اضطراری اعلام شد.

شبکه تلویزیونی محلی KFDM با اشاره به توضیحات مقامات محلی گزارش داد بر اثر حادثه در یک کارخانه مواد شیمیایی در شهر پِمِکس ایالت تگزاس عده‌ای کشته و مجروح شدند.

بر اساس این گزارش یک نفر در نتیجه نشت سولفید هیدروژن در کارخانه شیمیایی پمکس در ایالت تگزاس جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شده‌اند.

کلانتر این شهر گفت که دو نفر در اثر انتشار مواد شیمیایی در پالایشگاه نفت منطقه «دیر پارک» پمکس با ظرفیت ۳۱۲۵۰۰ بشکه در روز در تگزاس کشته شدند.

مقامات اورژانس این شهر نیز گفتند که تا ۳۵ نفر در این پالایشگاه به دلیل قرار گرفتن در معرض گاز سولفید هیدروژن که می‌تواند کشنده باشد، تحت درمان قرار گرفتند یا به بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند.

در پی وقوع این حادثه یک بزرگراه دولتی در مجاورت پالایشگاه برای چند ساعت بسته شد و به ساکنان منطقه گفته شد که در داخل خانه‌های خود با کولر خاموش پناه بگیرند.

به گفته دو نفر از آشنایان با عملیات این پالایشگاه که خواستند نامشان فاش نشود، گمان می‌رود که پیمانکارانی که در این پالایشگاه کار می‌کردند، خطی حاوی سولفید هیدروژن را باز کرده‌اند و در اثر قرار گرفتن در معرض گاز کشته شده‌اند. این منابع گفتند که پیمانکاران در حال انجام کار بر روی یک واحد بازیابی گوگرد (SRU) در پالایشگاه بودند که رهاسازی رخ داد.

اد گونزالس، کلانتر شهرستان هریس گفت که ممکن است هفت یا هشت ساعت طول بکشد تا مقامات بتوانند به منطقه‌ای که گاز رها شده وارد شوند.

بر اساس اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده (OSHA)، سولفید هیدروژن توسط یا به عنوان یک محصول جانبی در پالایشگاه‌ها تولید می‌شود.

گاز سولفید هیدروژن در صورت استنشاق در غلظت‌های بسیار بالا می‌تواند به سرعت منجر به مرگ شود.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۳
خداراشکرازهرطرف براتون میباره ولی امیدوارم‌افرادبی گناه وازاده وطرفدارحق وفلسطین آسیبی نبینن ومنافقین ودشمنان نابودبشن