سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت سرآشپزان ملی و بین المللی در ارومیه

سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذای سنتی و محلی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهر ارومیه از سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی غذای سنتی و محلی که با حضور رقابت سرآشپزان ملی و بین المللی برگزار می‌شود میزبانی می کند.

مرتضی صفری ادامه داد: این جشنواره و نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه با حضور سرآشپزانی از سطح کشور و نیز تیم‌های آشپزی خارجی در محوطه پردیس موزه‌ای مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه واقع در خیابان امام برگزار می‌شود.

وی افزود: در حاشیه این جشنواره کارگاه آموزشی پخت غذا‌های سنتی و محل در محل رستوران شه‌سرا نیز برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد و برگزاری مسابقه آشپزی ایرانی و ویژه‌برنامه اختتامیه این جشنواره هم به میزبانی هتل آنا ارومیه خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی می گوید: با همکاری صندوق کارآفرینی امید برای نفرات برگزیده در جشنواره تسهیلات قرض‌الحسنه، به همراه لوح تقدیر، تندیس و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

 صفری تصریح کرد: برگزاری نشست تخصصی خوراک، موسیقی سنتی، برپایی سیاه‌چادر عشایری، عرضه سوغات و غذا‌های محلی و ... از جمله دیگر برنامه‌های سومین جشنواره بین‌المللی غذای سنتی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.