سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو: اوکراین نباید روی کمک اروپا بدون آمریکا حساب کند

به گفته دیپلمات ارشد روس، زلنسکی از تصمیم جو بایدن برای کناره گیری از نشست کلیدی حامیان کی‌یف در رامشتاین به وضوح ناراحت است.

رودیون میروشنیک، دیپلمات ارشد روسی معتقد است که سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به پایتخت‌های اروپایی بی‌معنی است، زیرا این کشور‌ها قصد ندارند بدون آمریکا به کی‌یف کمک کنند.

میروشنیک گفت که زلنسکی از تصمیم جو بایدن برای کناره گیری از نشست کلیدی حامیان کی‌یف "به وضوح ناراحت" است.

اوایل این هفته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در نشست برنامه‌ریزی شده روز شنبه بین اهداکنندگان تسلیحات غربی و مقامات اوکراینی در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان شرکت نمی‌کند تا بر واکنش به طوفان میلتون در داخل کشور نظارت کند. پس از تصمیم بایدن، این گردهمایی به طور کلی به تعویق افتاد، بدون اینکه تاریخ جدیدی اعلام شود.

میروشنیک که از سوی وزارت خارجه روسیه ماموریت جمع‌آوری شواهدی درباره جنایات جنگی ادعایی اوکراین را بر عهده دارد، گفت که این نشست لغو شد، زیرا «بایدن و رهبران اروپایی نتوانستند بر سر سهم‌ها و مکانیسم تأمین رژیم کی‌یف به توافق برسند».

او گفت که بایدن بهانه‌ای بهتر از ماندن [در آمریکا] و نجات کشوش از طوفان پیدا نکرد. آنتونی بلینکن (وزیر امور خارجه آمریکا) همچنین گفت که سواحل آمریکا بدون بایدن در برابر طوفان محافظت نمی‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.