سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندونزی حملات رژیم صهیونیستی به نیرو‌های یونیفل در لبنان را محکوم کرد

اندونزی حملات رژیم صهیونیستی به مقر نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در جنوب لبنان را محکوم کرد.

شبکه خبری سی. ان. ان با انتشار این خبر افزود: اندونزی امروز (جمعه) حمله اسرائیل به مقر نیرو‌های یونیفل در لبنان که به مجروح شدن ۲ صلح‌بان سازمان ملل منجر شد را «حمله‌ای عامدانه» خواند و آن را محکوم کرد؛ بنابراین گزارش، نمایندگی اندونزی در سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) ضمن محکومیت این حمله عامدانه نوشت: اقدامات اسرائیل نمایانگر تلاشی آشکار جهت به وجود آوردن هراس و ارعاب هم برای ماموریت صلح‌بانی و هم جامعه بین‌المللی است.

سی. ان. ان در ادامه گزارش داد: «هاری پرابوآ» (Hari Prabowo) سفیر اندونزی در سازمان ملل روز پنجشنبه (روز گذشته به وقت محلی) در شورای امنیت سازمان ملل اقدامات اسرائیل را غیر قابل قبول خواند.

نماینده اندونزی در سازمان ملل دراین باره گفت: اجازه دهید واضح بگویم، آنهایی که برای آرمان صلح ایستاده‌اند از عاملان نسل‌کشی و زورگویی نمی‌هراسند.

گفتنی است؛  نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل که به اختصار یونیفل نامیده می‌شوند، در منطقه مرزی جنوب لبنان با شمال سرزمین‌های اشغالی مستقر هستند. یونیفل با اشاره به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های خود در منطقه راس الناقوره در منطقه مرزی لبنان اعلام کرد که در حمله مورخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۳ تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۲ صلح‌بان زخمی شدند.

«فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه (روز گذشته به وقت محلی) در جمع خبرنگاران افزود: نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) صبح امروز اعلام کرد که در پی شلیک یک تانک مرکاوا (اسرائیل) به سمت یک برج دیده‌بانی در مقر یونیفل در الناقوره، ۲ تن از نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان مجروح شدند.

یک سخنگوی یونیفل نیز به رسانه‌ها گفته است که حمله رژیم اسرائیل به نیرو‌های یونیفل به احتمال زیاد عمدی بوده است.

درهمین حال شارل میشل رئیس و جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مقامات فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و ایرلند نیز در واکنش‌های جداگانه، حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان را محکوم و آن را عبور از خط قرمز این اتحادیه و غیرقابل قبول دانستند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.