سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تردد ۱۲ میلیون مسافر از پایانه‌های مسافری دریایی کشور

فرمانده حفاظت سازمان بنادر گفت: تردد ۱۲ میلیون مسافر از پایانه‌های مسافری و ۸ میلیون تردد خودرو در پایانه‌های بندری ثبت شده است.

بیرانوند فرمانده حفاظت  سازمان بنادر در برنامه رادیویی با بیان اینکه  همواره کیفیت خدمات انتظامی به واسطه هوشمند سازی و دولت الکترونیک از سوی فرماندهی کل انتظامی کشور در جهت ارتقای کیفیت  برنامه ها در اولویت است  گفت:  یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی یکی از بخش های تابعه در سازمان بنادر و فرماندهی یگان های حفاظتی و انتظامی است.

وی ادامه داد: گارد سازمان  بنادر و دریانوردی از سال ۱۳۴۸ تشکیل شده است. مامورین فرماندهی حفاظت سازمان بنادر تحت تعلیمات دادستان انجام وظیفه می‌کنند و محل مأموریت این  آنها بنادر تابعه سازمان در هفت استان دریایی، دریاچه ارومیه  و ۳۳ بندر است .

بیرانوند با بیان اینکه وظیفه یگان حفاظت  سازمان بنادر به دو بخش تقسیم می‌شود  گفت:  یکی  از وظایف  آنها مربوط به بخش عمومی و انتظامی است که در فرماندهی انتظامی استان ها مشغول  هستند و دیگری وظایف تخصصی است.

وی ادامه داد:بنادر ما از حوزه سرزمینی گسترده ای برخوردار اند و بندر امام خمینی  شامل ۱۱ هزار هکتار است  که فعالیت های تجاری و اقتصادی انجام می‌دهد.

بیرانوند  گفت: عمده وظایف ما در حوزه کنترل ترافیک است. طی یک سال گذشته ۸ میلیون تردد خودرو های سبک و سنگین را در  پایانه های بندری کشور ثبت شده، همچنین در بخش مسافری حدود ۱۲ میلیون تردد از پایانه های مسافری  انجام شده که  مدیریت تردد و حفاظت فیزیکی آنها بر عهده ما است.

وی افزود: در اربعین خدمات متفاوتی نسبت به سال گذشته ارائه شد واعزام زائران از محل پایانه بندری بین‌المللی خرمشهر به مقصد بندر بصره در عراق صورت گرفت و این اقدام از سوی از شناورهای مسافری   ودر قالب شناور پاس انجام می‌شود.

 وی  تاکید کرد: بنادر جز مبادی قانونی ما حساب میشوند و تمام تجهیزات و خودرو های وارداتی باید از این مبادی قانونی وارد بشوند و ماهیت سازمان بنادر تا قبل از اظهار کالا است و کالایی که وارد میشود در حوزه گمرک اظهار می‌شود. 

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، بنادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.