سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش‌ها به حمله تانک اسرائیلی به نیرو‌های یونیفل

ترکیه و فرانسه حمله ارتش رژیم اشغالگر به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در مرز لبنان با اراضی اشغالی را محکوم کردند.

دولت‌های ترکیه و فرانسه حمله‌ای را که در آن یک تانک اسرائیلی به سمت نیرو‌های موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) شلیک کرد، محکوم کردند.

ترکیه که با یک ناوچه و پنج پرسنل مستقر در مقر یونیفیل در نیروی دریایی این نهاد مشارکت دارد، گفت که این حمله انعکاس این است که اسرائیل دریافته جنایاتش می‌تواند بدون مجازات بماند. ترکیه همچنین از جامعه بین المللی خواست تا اطمینان حاصل کند اسرائیل به قوانین بین المللی پایبند است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هفته گذشته با تاکید بر اینکه اسرائیل یک «سازمان تروریستی صهیونیستی» است، این رژیم را «هیولایی که مسئول خون ده‌ها هزار کودک، زن و غیرنظامی فلسطینی است»، توصیف کرد.

فرانسه نیز پس از اطلاع از این حادثه «نگرانی عمیق» خود را ابراز کرد و گفت که «منتظر توضیحات مقامات اسرائیلی است.» 

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا نیز امروز جمعه حملات به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را پس از اعلام نیرو‌های موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) مبنی بر حمله نیرو‌های اسرائیلی به دو تن از نیرو‌های حافظ صلح و مقر آن، به شدت محکوم کرد.

میشل به خبرگزاری فرانسه گفت: «حمله به یک هیئت صلح سازمان ملل متحد قابل قبول نیست و به همین دلیل است که ما از اسرائیل و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که قوانین بشردوستانه بین‌المللی را کاملاً رعایت کنند».

پیش از این، کانادا نیز این حمله را محکوم کرده و خواستار حفاظت از نیرو‌های حافظ صلح و کارکنان بشردوستانه در لبنان شده بود.

صبح روز پنجشنبه، یک تانک مرکاوا اسرائیلی به سمت یک برج دیده بانی در مقر اصلی یونیفل در ناقوره شلیک کرد که منجر به سقوط دو صلحبان و جراحات آنها شد.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.