سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامت هزار و ۴۱۲ سالمند در ۳۰ مرکز بهزیستی استان اصفهان

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: هزار و ۴۱۲ سالمند در ۳۰ مرکز بهزیستی استان اصفهان اقامت دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به جهانی سالمند گفت: حدود یک هزار و ۴۱۲ سالمند از خدمت شبانه روزی مراکز بهزیستی استان اصفهان استفاده می‌کنند.


پژمان پورشبانان افزود: بهزیستی استان اصفهان علاوه بر این مراکز، چهار مرکز روزانه سالمندی دارد که حدود یک هزار و ۱۳۰ نفر از خدمات آن مراکز استفاده می‌کنند، همچنین سه خانه اقامتی سالمندان در سطح استان وجود دارد که سالمندانی که شرایط نگهداری آنها در منزل به دلیل وضعیت جسمی یا شرایط خانوادگی فراهم نیست در این مراکز نگهداری می‌شوند.


معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: اهمیت توجه به مشکلات سالمندی موجب شده که شعار ملی امسال «سالمندی فعال فردایی برای همه» انتخاب شود و در این راستا پرداختن به حضور فعال افراد با سن بالا فراهم شده که مشکلات آنها را به حداقل برسانیم.


وی با اشاره به اینکه نظارت بر مراکز، ویزیت در منزل، نظارت بر مراکز روزانه و خانه‌های اقامتی سالمندی جزو وظایف اختصاصی بهزیستی است گفت: بخش دیگر از خدمات بهزیستی به سالمندان شامل افراد بالای ۶۰ سالی می‌شود که از نظر جسمی و حرکتی دارای معلولیت هستند.

پورشبانیان افزود: شورای ملی سالمندان نیز فعالیت خود را برای ساماندهی امور سالمندان آغاز کرده که دبیرخانه آن در سازمان بهزیستی و ریاست آن با استاندار و در شهرستان‌ها با فرماندار است، وظیفه این شورا سیاستگذاری کلان کشور و ایجاد هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های مختلف است.


جمعیت سالمندان در استان اصفهان روبه افزایش و بالاتر از نرخ میانگین کشوری است و طبق آمار بهزیستی استان ۷۴۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در این استان زندگی می‌کنند که ۱۳.۴۵ درصد از جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال کشور هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.