سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان بیش از ۳ هزار بیمار کلیوی دارد

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان با بیان اینکه گیلان بیش از ۳ هزار بیمار کلیوی دارد گفت: از ابتدای امسال تا کنون برای ۳۰ بیمار پیوند کلیه انجام شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان با اشاره به اینکه گیلان ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار کلیوی دارد گفت: از این تعداد هزار و ۴۰۰ بیمار دیالیزی، هزار و ۶۰۰ بیمار پیوندی و ۵۰۰ بیمار دارویی و صفاقی هستند.
هوشنگ رضوان پناه با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ بیمار کلیوی پیوند شدند افزود: از این تعداد بیمار ۱۲ نفر با پیوند زنده و ۱۸ بیمار هم با دریافت عضو بیمار مرگ مغزی شده پیوند شدند و به زندگی عادی برگشتند.
وی با بیان اینکه ۳۲ بیمار در نوبت دریافت کلیه هستند، گفت: به دلیل مشکلات مالی فقط شرایط برای پیوند ۱۲ بیمار که در اولویت پیوند هستند، فراهم است.
 وی با اشاره به اینکه بیماران کلیوی در هفته ۳ بار دیالیز می‌شوند، افزود: گیلان ۳۰۰ تخت دیالیز در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی دارد که ۲۴۵ دستگاه فعال و ۵۵ دستگاه خراب است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان با اشاره به اینکه این تعداد دستگاه پاسخگوی بیماران دیالیزی استان نیست، اضافه کرد: برای دیالیز هزار و ۴۰۰ بیمار کلیوی به ۱۰۸ دستگاه دیالیز در استان نیاز است.
هوشنگ رضوان پناه با اشاره به اینکه حدود ۳۲ سال در گیلان پیوند کلیه انجام می‌شود افزود: سالانه حدود ۳۰ پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت انجام می‌شود.

برچسب ها: کلیه ، پیوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.