سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته‌های طوفان میلتون در فلوریدا به ۱۵ تن رسید

رسانه‌های محلی اعلام کردند که طوفان میلتون در فلوریدا موجب شد شمار کشته‌ها در کمتر از ۶ ساعت از ۴ تن به دست کم ۱۵ نفر افزایش یابد.

به گفته مقامات محلی، حداقل ۱۵ نفر در نتیجه طوفان میلتون در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

از میان کشته‌ها دو زن بر اثر سقوط درخت و یک نفر به دلیل حمله قلبی جان باخته‌اند.

همچنین همه تلفات در فلوریدا اتفاق افتاد که بیشترین آسیب را از طوفان متحمل شده است و بیش از ۲.۶ میلیون نفر در این ایالت همچنان بدون برق هستند.

به گفته مرکز ملی طوفان، میلتون در قالب یک طوفان پسا گرمسیری ضعیف شده فلوریدا را ترک می‌کند. بخش‌هایی از ساراسوتا، فورت مایرز، ونیز و سایر شهر‌های ساحلی خلیج فلوریدا به دلیل طوفان تا ۳ متر زیر آب رفته‌اند، در حالی که گردباد، ساختمان‌ها، از جمله مرکز کلانتری را ویران کرده است. طوفان باعث شد آسمان بنفش شود و باد‌هایی با سرعت ۱۲۰ مایل بر ساعت (۱۹۳ کیلومتر بر ساعت) اتومبیل‌ها، درختان و زباله‌ها را به هر نقطه‌ای پرتاب کند. در همین حال، دین کریسول، مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) گفت که هنوز افراد زیادی هستند که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند.

این طوفان که توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان «طوفان قرن» توصیف شده، طی روزهای گذشته از خلیج مکزیک به سواحل آمریکا رسیده و با وجود از دست دادن بخشی از قدرت خود، همچنان یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی است که به این کشور رسیده است. گفته شده که پیش از وقوع طوفان، مقامات برای میلیون‌ها نفر از مردم دستور تخلیه صادر کردند. 

پیش از این، طوفان هلن که در ماه سپتامبر به آمریکا رسیده بود جان ۲۱۵ نفر را گرفت و صد‌ها نفر هنوز مفقود هستند.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.