سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۴۶ اثر به سومین جشنواره ملی اتود‌های نمایشی در بوکان ارسال شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: ۲۴۶ اثر از ۲۹ استان به سومین جشنواره ملی اتود‌های نمایشی ایران در این شهرستان ارسال شد.

رضا عباسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: با توجه به پایان زمان فراخوان دریافت آثار و انجام کار‌های لازم برای برگزاری سومین جشنواره ملی اتود‌های نمایشی ایران در نیمه دوم آبان ماه به میزبانی بوکان، هم اکنون آثار در مرحله بازبینی قرار دارد.

وی اضافه کرد: سومین دوره جشنواره اتود‌های نمایشی با هدف ایجاد بستری مناسب و خلاقانه با نگاهی آموزشی و پژوهشی در امر مهم خلق سوژه، ایده و بازیگری تئاتر، ایجاد مسیری برای رشد و شکوفایی بازیگران، تولید ایده‌های نو و ناب در چهارچوب نمایش‌های کوتاه و اتود‌های نمایشی تک نفره و ایجاد محیطی مناسب برای کشف و شناسایی بازیگران و ایده پردازان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع اتود‌های نمایشی آزاد به زبان فارسی و به صورت رقابتی در ۲ بخش برگزار می‌شود، ادامه داد: موضوع‌های مانند همدلی و وفاق ملی، نشاط و سرزندگی اجتماعی، تحکیم خانواده و جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، فرهنگ سازی در ارتباط با جوانان و ناهنجاری‌های اخلاقی و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، آداب و رسوم و سنت‌های محلی و منطقه ای، وقایع مهم و مفاخر و مشاهیر محلی، منطقه‌ای و ملی در اولویت قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: بخش‌های جشنواره نیز شامل مونولوگ‌های ماندگار و گفتار‌های تک نفره در آثار نمایشی چاپ شده «نمایشنامه نویسان ایرانی» با ذکر نام اثر و نویسنده آن. ایده‌ها، سوژه‌ها و گفتار‌های دراماتیک به صورت اتود‌های نمایشی با رویکرد‌های خلاقانه به مسائل روز جامعه است.

وی اظهار کرد: مدت زمان اجرا در هر ۲ بخش باید حداقل هفت دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقه باشد.

وی یادآور شد: دومین دوره جشنواره ملی اتود‌های نمایشی بوکان، با حضور ۳۶ گروه نمایشی از ۲۲ استان کشور و یک گروه از شهر کرکوک در کشور عراق مهر ماه سال ۱۴۰۲، به مدت سه روز و به میزبانی بوکان برگزار شد.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.