سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است

گزارش بازرسان سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به دلیل حملات «عمدی» علیه پرسنل بهداشتی و بیمارستان‌های غزه مرکتب جنایت جنگی شده است.

تحقیق جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی سیاست برنامه‌ریزی شده‌ای برای نابودی سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه داشته است؛ اقدامی که هم جنایت جنگی و هم کشتار علیه بشریت محسوب می‌شود.

به گزارش الجزیره، «ناوی پیلای» کمیسر عالی سابق حقوق بشر سازمان ملل که گزارشی ۲۴ صفحه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی علیه کادر درمان غزه تهیه کرده، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل با حملات «بی امان و عمدی به پرسنل و تاسیسات پزشکی در غزه» مرتکب جنایت جنگی شده  و به ویژه کودکان بیشترین بار این حملات را متحمل شده‌اند. 

این گزارش که قرار است بعدا به طور کامل به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شود، بیان می‌کند نیرو‌های اسرائیلی به طور عمدی پرسنل پزشکی را شکنجه کرده و آمبولانس‌ها را هدف قرار داده‌اند. 

در طول جنگ غزه تعداد قابل توجهی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی هدف حملات ارتش صهیونیستی قرار گرفتند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از ژوئن ۲۰۲۴، اسرائیل به ۴۶۴ مرکز مراقبت‌های بهداشتی در غزه حمله کرده، ۷۲۷ تن از کارکنان این بخش را به شهادت رسانده، ۹۳۳ نفر را مجروح کرده و به ۱۱۳ آمبولانس آسیب زده یا آن را منهدم کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.