سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی برگزیدگان سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان

سی وششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان با معرفی برگزیدگان در اصفهان به ایستگاه پایانی رسید.

دبیر این دوره از جشنواره در آئین پایانی جشنواره ۳۶ کودک و نوجوان در سالن اجلاس امام خامنه‌ای اصفهان گفت: پروانه زرین بهترین دستاورد فنی و هنری به محمد عبدی برای طراحی جلوه‌های ویژه فیلم «باغ کیانوش» اهدا شد.

محید زین‌العابدین، امیر رضا فرامرزی برای فیلم «آن دو» را شایسته دریافت پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان دانست و افزود: دیپلم افتخار بخش بهترین فیلمنامه به حامد گلناری برای فیلم «مافیای شجاعان» وپروانه زرین بهترین فیلمنامه به حسین قناعت برای فیلم «دختر برقی» اهدا شدو پروانه زرین بهترین بازیگر کودک هم به هیلدا کردبچه برای فیلم «دختر برفی تعلق گرفت.

وی، پروانه زرین بهترین کارگردانی را متعلق به آرش معیریان برای فیلم «بامبولک» دانست و گفت: پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان به امیررضا فرامرزی برای فیلم «آن‌دو» و بهترین بازیگر کودک و نوجوان رایان سرلک بازیگر فیلم «تابستان همان سال» و «دختر برقی» و پروانه زرین بهترین بازیگر ماهتیسا پسندیده بازیگر فیلم «بامبولک» (بامبالا ۲) اهدا شد.

زین العابدین افزود: پروانه زرین بهترین فیلم به محمدجواد موحد برای تهیه کنندگی فیلم «باغ کیانوش» و جایزه ویژه هیئت داوران به محمود کلاری برای کارگردانی فیلم «تابستان همان سال» اهدا شد.

دبیر جشنوار ۳۶، مهدی جعفری برای فیلم «شمشیر و اندوه» را شایسته دریافت پروانه زرین بهترین دستاورد فنی و هنری برشمرد وگفت:پروانه زرین بهترین کارگردانی به داریوش و فرزاد دالوند برای پویانمایی «شنگول و منگول» و جایزه ویژه هیئت داوران به محمود کلاری برای کارگردانی فیلم «تابستان همان سال» همچنین جایزه ابونصر فارابی (تعلیم و تربیت) به حسین ریگی برای کارگردانی فیلم «میرو» تعلق گرفت.

دبیر جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان، مریم مدرس مطلق برای کارگردانی فیلم «مافیای شجاعان» را شایسته دریافت پروانه زرین جایزه ویژه دبیر این دوره خواندو افزود: پروانه زرین بهترین بازیگر به رایان سرلک برای فیلم‌های «تابستان همان سال» و «دختر برقی» و ماهتیسا پسندیده بازیگر فیلم «بامبولک (بامبالا ۲)» همچنین هیلدا کُردبچه بازیگر فیلم «دختر برقی» و امیررضا فرامرزی بازیگر فیلم «آن دو» و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نوجوان در بخش بین‌الملل هم به نفس بازغی برای فیلم «برهوت» تعلق گرفت.

وی گفت: جایزه سیفژ ابن رویداد بین المللی به فیلم «دوست وحشی من» از کشور روسیه و در بخش کودک جایزه بهترین فیلم از نگاه داوران کودک و نوجوان به فیلم «دختر برقی» به کارگردانی حسین قناعت اهدا شد و جایزه بخش نوجوان را داوران کودک و نوجوان به فیلم باغ «کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز اهدا کردند.

زین‌العابدین، با قدردانی از ۳۶۰۰ داور کودک و نوجوان و خبرنگاران نوجوان با انتقال شور و نشاط در اقصی نقاط کشور در مدت یک هفته برگزاری جشنواره، افزود: بچه‌های شهر‌های دیگر نیز علاقه داشتند تا در این جشنواره شرکت کنند و با اینکه امکان تماشای آثار در استان‌های دیگر وجود نداشت، اما این کودکان از طریق قاب تلویزیون پیگیر جشنواره بودند.

وی گفت: از طریق این جشنواره فرهنگ ایرانی و اسلامی قابل شناسایی است بطوریکه جشنواره امسال بیش از ۲۴ هزار تماشاگر داشت و فیلم‌ها در ۶۵ نوبت در ۳ پردیس سینمایی در گذر چهارباغ به نمایش درآمدند.

دبیر جشنواره‌های ۳۶ افزود: ۴۹۶ فیلم متقاضی بودند که آثار منتخب در بخش‌های مختلف به نمایش درآمدند؛ امیدوارم فیلم‌ها در طول سال در شهر‌های مختلف به نمایش درآیند و برنامه ریزی می‌شود سال آینده جشنواره سی و هفتم پرشورتر از همیشه برگزار شود.

همچنین در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از استاد علی نصیریان به پاس سال‌ها تلاش در عرصه فرهنگ و هنر کشور قدردانی شد.

در تجلیل از این چهره ماندگار بازیگری ایران، افرادی، چون محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما، علی قاسم زاده شهردار اصفهان و علیرضا خمسه بازیگر حضور داشتند.

سپس کلیپی از آخرین نقش آفرینی سینمایی او در فیلم «نوروز» نمایش داده شد.

در اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان علاوه بر تجلیل ازرضا بیات بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران، آیین بزرگداشت محمدرضا علیقلی آهنگساز مطرح سینمای کودک و نوجوان که آثاری همچون «شهر موش‌ها» و «گلنار» را در کارنامه دارد برگزار شد.

سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ مهر آغاز شد و امشب با معرفی برگزیدگان در اصفهان به پایان ایستگاه سی و ششم رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.