سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت انار از باغ‌های جنوب آذربایجان‌غربی آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: برداشت انار در ۲۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به عنوان مرکز مهم تولید این محصول در جنوب آذربایجان غربی آغاز شد.

احمد علی‌پور مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: بخش عمده باغ‌های انار سردشت در منطقه آلان قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار تُن انار در این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

وی اضافه کرد: در منطقه آلان سردشت به دلیل گرمسیر بودن از قدیم باغ‌های انار وجود داشته و باغداران این منطقه با آشنایی با اصول علمی و تجربی کاشت و برداشت انار، محصول با کیفیتی را تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: ارقام انار کشت شده در این شهرستان شامل انار پوست سفید، انار میخوش و انار دانه سفید است که بازار پسند و از طعم خاصی برخوردار است و خریداران زیادی در بازار دارد.

وی اظهار کرد: انار در سردشت به صورت آبی کشت می‌شود و علاوه بر این بارش‌های مناسب سالانه و عدم استفاده از کود و سموم در این منطقه باعث شده است محصول انار این منطقه به صورت ارگانیک و با کیفیت باشد.

وی با بیان اینکه انار سردشت بیشتر به صورت تازه خوری مصرف می‌شود، افزود: در برخی مناطق انار را فراوری کرده و سایر محصولات دیگر از جمله رب انار را تولید و روانه بازار می‌کنند.

علی‌پور افزود: سردشت در سه محصول انگور سیاه (ره‌شه)، سماق و انار ارگانیک یکی از قطب‌های مهم تولید این سه محصول در آذربایجان غربی است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در نوار مرزی ایران با عراق واقع شده است و ۸۰ هزار هکتار از مساحت آن را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد؛ علاوه بر انار، سالانه هزاران تن انواع انگور، گردو، بادام، انجیر، سقز و انواع گیاهان دارویی در این شهرستان استحصال و روانه بازار مصرف می‌شود.

سردشت دارای ۱۳ هزار هکتار باغ و ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.